Analoge HLD 600x Roco digitaliseren met geluid?

Gestart door amundsen, 20 november 2024, 13:09:38 PM

amundsen

Hallo,

Ik heb de HLD 6001 en 6006 Roco analoog tweedehands gevonden. Ik zag dat er DCC versies met geluid waren geweest. Ik neem aan dat het niet al te ingewikkeld is om een DCC-decoder toe te voegen, maar hoe zit het met het geluid? Kan dat met Roco onderdelen? Of ESU modules? Ik wil erop wijzen dat ik nog nooit eerder van analoog naar DCC heb omgebouwd.

Alvast bedankt.

krispy

Op zich is dat geen probleem , neem een 8 pins esu loksound en inpluggen .Wat geluidsfile betrefd wordt opgeladen met een esu programmer ( noodzakelijk of ge moet het bij iemand kunnen laten doen of aan winkelier vragen om het voor u te doen ) verder is het gewoon open doen , verloopplug uithalen en dan de 8 pins inpluggen en alles wegwerken , klaar

Als je uit de buurt van leuven zijt mag je altijd contact opnemen via PM , wil gerust helpen hiermee  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

krispy

heb even rond geneusd , echter soundfile voor roco 600x vindt ik niet terug , wel heeft vanbiervliet eentje voor de proto 60 loc ( 139 euro ) , mischien hen eens vragen om deze file op een 8 pins loksound te programmeren ipv 21 pins zodat hij bruikbaar is voor roco
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

Citaat van: krispy op 20 november 2024, 13:58:27 PMheb even rond geneusd , echter soundfile voor roco 600x vindt ik niet terug , wel heeft vanbiervliet eentje voor de proto 60 loc ( 139 euro ) , mischien hen eens vragen om deze file op een 8 pins loksound te programmeren ipv 21 pins zodat hij bruikbaar is voor roco

En dan maar hopen.....! ???
Ik ken het antwoord reeds, omdat ik het ook kreeg "da es e stroatje zonder ende"!

;)

Thommy

Citaat van: krispy op 20 november 2024, 13:58:27 PMheb even rond geneusd , echter soundfile voor roco 600x vindt ik niet terug , wel heeft vanbiervliet eentje voor de proto 60 loc ( 139 euro ) , mischien hen eens vragen om deze file op een 8 pins loksound te programmeren ipv 21 pins zodat hij bruikbaar is voor roco

Betwijfel of die sound van de roco proto 60's uberhaupt wel correct was. Ik heb hier 1 met sound, bon das nen diesel ja  :D
Greetz

Thommy