Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

KIS

Gestart door EricVW, 23 december 2006, 15:40:02 PM

EricVW

Ik heb mijn relais weggelaten, daar hij nochal lawaai maakt
Maar nu werkt het niet meer
Wat kan de oorzaak zijn
ERIC

Gerolf

Over welk schema heb je het?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dikken

waarschijnlijk omdat de relais er niet meer tussen zit....[;)]
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

tonycabus

Ja Eric, wees eens wat duidelijker asjeblieft...
Dan kunnen we je helpen.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

EricVW

Nr 42 blz 70 van MSM
ERIC
Een led blijft wel branden, zou een transistor gesneuveld zijn?

Gerolf

Op die pagina zie ik noch een led, noch een relais. Tikfout?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Eric Van Watermeulen

Nr 42 blz 70 van MSM

Dat is het artikel over het schakelen van een overweg, is het niet ?
Helaas kan ik je niet verder helpen[:(]. Wie wel ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

INFO

Eric, is dit nu een kryptogram, of is het een doorloper?? Als je geholpen wil worden, dan is het wel handig als wij ook weten waarmee je een probleem hebt, dus geef nu eindelijk eens voldoende informatie en stel je vraag of vragen zo, dat een ander ze ook begrijpt. Want met deze gegevens en de vraag op deze manier, kan geen enkel goedwillend mens er iets mee aanvangen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door INFO
Want met deze gegevens en de vraag op deze manier, kan geen enkel goedwillend mens er iets mee aanvangen.



zelfs een kwaadwillend mens niet.

wim ysbeer

EricVW

Woorje uitleg,
Zijn twee leds die flikkeren, volgens schema NR 42 blz70, er is een relais bij zie schema, die heb ik weggenomen, te veel lawaai
gevolg een led blijft branden andere niet ,is het duidelijk genoeg

ERIC

Gerolf

Even opnieuw dat artikel bekeken: Het relais komt er op p71 bij, en dient om lampjes te laten knipperen.
Alleen het wegnemen van dat relais zou de knipperschakeling niet mogen be?nvloeden. Het is immers via een transistor-stuurtrap verbonden met de astabiele multivibrator.
Ik heb zo'n vermoeden dat je bij het lossolderen van het relais iets anders "geraakt" hebt, waardoor er ofwel een verbinding verbroken is, ofwel een kortsluiting ontstaan is. Met een multimeter (lage-weerstandsmeting) alle verbindingen eens uittesten, zou ik denken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

EricVW

Ik denk het ook een trasistor of weerstand,
Laat iets weten
Groetjes
ERIC