Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

BREKINA VW T1 SNCB

Gestart door ceuleer, 04 september 2024, 17:45:12 PM

Guy Van Meroye

Na jarenlang 'gestreden' te hebben tegen het maken van niet-bestaand Belgisch rollend materieel door het simpelweg groen of bruin te spuiten en van een B te voorzien, brengt Hünerbein nu drie VW T1's in een versie die bij de NMBS NOOIT bestaan heeft.... Pure fantasie, en de niet attente modelspoorder bij de neus nemen..
Spijtig, er zijn immers nog zoveel modellen met echte Belgische opschriften te maken op basis van de modellen in de catalogus van Brekina, Herpa en andere Wikings.
Enkel dus bestemd voor de T1 verzamelaars, niet geschikt voor de modelspoorweg..
Guy

ACFI

Guy,

dankjwel voor de historische kadering.

Ik had zo al mijn twijfels.

ACFI

Den Eric

Citaat van: Guy Van Meroye op 04 september 2024, 23:06:36 PMNa jarenlang 'gestreden' te hebben tegen het maken van niet-bestaand Belgisch rollend materieel door het simpelweg groen of bruin te spuiten en van een B te voorzien, brengt Hünerbein nu drie VW T1's in een versie die bij de NMBS NOOIT bestaan heeft.... Pure fantasie, en de niet attente modelspoorder bij de neus nemen..
Spijtig, er zijn immers nog zoveel modellen met echte Belgische opschriften te maken op basis van de modellen in de catalogus van Brekina, Herpa en andere Wikings.
Enkel dus bestemd voor de T1 verzamelaars, niet geschikt voor de modelspoorweg..
Guy

Nagel op de kop Guy en als dan al eens een hobbyist een mooi model maakt wordt deze langs alle kanten uitgelachen, het is en blijft "mensDOM"
Den Eric.

Boemeltrein

Verder in die reeks ook modellen met "Gazet van Antwerpen", Cote D'or en Rombouts.
Wat daar authentiek van is kan ik niet zeggen maar dit zou ook eigen creatie kunnen zijn..

Peter

Waar is de goede tijd dat er een Fiat modelletje van de NMBS bestond.
Hier staat het rustig geparkeerd aan het seinhuis van Hoboken-Kapelstraat

P6240082-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Ik heb een VW T1 (en ook een 1500) van Lego...
Best een mooi dingetje ongeacht zijn ouderdom en de ijzeren wieltjes...
Lijkt mij ook min of meer schaal HO te zijn.

;)

Herwig

'k Herinner me niet zo direct Lego VW-busjes met een  'Belgische'  beschrifting of logo's    ::)

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 05 september 2024, 20:27:38 PM'k Herinner me niet zo direct Lego VW-busjes met een  'Belgische'  beschrifting of logo's    ::)

@ Herwig,

die van mij is ook niet beschilderd.....(heb ik ook niet beweerd)

De geel/rode T1 is van Lego
De Kaki T4 is van roco, de kevers zijn van Wiking.
Dit maar om u een idee te geven dat de afmetingen (en model) best aanvaardbaar zijn

;)