Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ik zoek oude foto's / info van oude stations

Gestart door catweazle, 18 december 2006, 18:25:24 PM

catweazle

Ik ben druk in de weer met de opbouw van mijn baan en binnen enkele weken is mijn station en omgeving aan de beurt. Het wordt een klein station met 3 sporen en een klein rangeer terrein met een locloods

Ik wil mijn station graag situeren in periode II/III dus stoom!
In die periode werden wissels bediend met trekstangen/kabels , waren en kolen en water inlaad punten etc.
Om e.e. goed te plannen en een beetje waarheidsgetrouw te gaan bouwen ben ik op zoek naar foto's en info uit die tijd.

Het gaat mij om  het waarheidsgetrouwe, de trekstangen/kabels alleen voor het oog ze hoeven echt niet te werken..... Anders ben ik bang dat het een samenraapsel wordt van faller en vollmer bouwdoosjes die maar lukraak geplaatst worden rond het station.

Hoe zagen die trekstangen/kabels met goten er uit?
Hoe werden die naast de rails gelegd?
Waar stond een kolen en water installatie?
Mis ik wellicht nog iets wat belangrijks was in die tijd voor zo'n station ( had een klein station een seinhuis bijvoorbeeld?).

Kortom alle info, plaatjes, websites, ideeen zijn welkom.

gr. Catweazle ( Edwin )

GeM

#1
Catweazle, er is een brave man die heel wat oude foto's van Belgische stations op zijn website heeft geplaatst: http://users.skynet.be/fa058639/index.html
Allicht zit hier iets bruikbaars tussen?
Success!

Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

catweazle

#2
GeM,

Dat is wat ik zocht....we gaan eens lekker ideeen op doen. Mooie foto?s!

Gerolf

#3
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

locomotion

#4
Er bestaan twee interessante boekdelen over Belgische stationsarchitectuur vol met stationsafbeeldingen. Hoofzakelijk postkaartjes. De boeken zijn van Hugo Debot.
Locomotion