Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Geluid overwegbel

Gestart door n/a, 18 december 2006, 02:26:44 AM

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Charly,
ik snap nog steeds niet wat je met een videocamera of iets dergelijks moet. Die Velleman schakeling heeft een ingebouwde microfoon, je moet dus alleen maar die module meenemen naar een overweg en zodra de bellen gaan rinkelen op het opnameknopje drukken. Meer moet dat niet zijn.



klinkt simpel,maar is het niet.

als je met die unit te dicht op die bellen gaat staan is het geen gehoor om dat bij geluiden en de klank totaal anders worden.
voor een opname van pakweg 10 meter,wat goed klinkt is de microfoon van die unit niet gevoelig genoeg.
om die unit te vullen moet een goede opname hebben.

wim ysbeer

Ludwig

CiteerGeplaatst door Klaas Zondervan

Charly,
ik snap nog steeds niet wat je met een videocamera of iets dergelijks moet. Die Velleman schakeling heeft een ingebouwde microfoon, je moet dus alleen maar die module meenemen naar een overweg en zodra de bellen gaan rinkelen op het opnameknopje drukken. Meer moet dat niet zijn.  

Hierbij dus weer de bevestiging dat theorie en praktijk ver van elkaar kunnen liggen .
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

om die unit te vullen moet een goede opname hebben.

Ja, en dan? Waarom zou je met een videocamera een betere opname krijgen dan rechtstreeks? Die camera krijgt het toch ook maar binnen via een microfoon?
En stel dat je een betere opname hebt, hoe krijg je die dan in de Velleman module? Dat zal dan toch weer via de bijbehorende microfoon moeten, want ik zie aan dat ding geen elektronische signaalingang.

n/a

En is de microfooningang geen electrische ingang? Als het microfoontje verwijderd wordt en met de nodige ingangsverzwakker is dit een perfecte ingang.
De microfoon van de videocamera zal waarschijnlijk van veel beter kwaliteit zijn + dat bij sommige ook de richtingskarakteristiek aangepast wordt als ge de zoom op tele plaatst.

ysbeer

Klaas

probeer het,en wordt wijs.

wim ysbeer

Klaas Zondervan

Wim, ik ga helemaal niks proberen. Heb zelf een overweg in aanbouw, maar daar komt een echte bel in met een elektromagnetische klapper.

Ik denk dat Charly het gewoon moet proberen, en niet moeilijk doen met allerlei tussenstappen.

INFO

Hoe maak ik in de kortste keren van een simpel op te lossen probleem, een drama in vier bedrijven. Wat zijn jullie een stelletje ....... zeg, ongelooflijk.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door INFO

Hoe maak ik in de kortste keren van een simpel op te lossen probleem, een drama in vier bedrijven. Wat zijn jullie een stelletje eikels zeg, ongelooflijk.




[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

wim ysbeer

Havoc

Zeg Ysbeer, heb je dat zelf aangevbuld... [:D]

In ieder geval, opnames maken is niet simpel. Je moet dicht genoeg opnemen om niet teveel bijgeluiden te hebben, en ver genoeg om niet te "direct" te klinken. Er is maar 1 oplossing: doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Havoc

Er is maar 1 oplossing: doen.

Dat is precies wat ik probeer duidelijk te maken.[8D]

D_Loc

Ik weet niet of iemand al het geluid van de overweg bel heeft. Ik zat van de week CSI te kijken, aflevering 7 Caged van seizoen 2 en daar hoor je op 2:31 een inbraak alarm welke in mijn oren nagenoeg hetzelfde klinkt als een Belgische overwegbel. Indien gewenst kan ik hier wel een sample van maken. De lengte (zonder bijgeluiden) is weliswaar korter dan 10 seconden maar die kan ik waarschijnlijk wel verlengen tot 10 seconden.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

kasteel

@ D Loc
ik heb adobe audition en denk dat ik vrij gemakkelijk die sample kan verlengen, ttz meerdere keren na elkaar zetten en dan een nieuw bestand maken - wil dat wel eens proberen
groeten
Jan

ysbeer

citaat:
Geplaatst door kasteel

@ D Loc
ik heb adobe audition en denk dat ik vrij gemakkelijk die sample kan verlengen, ttz meerdere keren na elkaar zetten en dan een nieuw bestand maken - wil dat wel eens proberen
groeten
Jan



dat gaat heel simpel,wel in de nul snijden.

wim ysbeer

D_Loc

citaat:
dat gaat heel simpel,wel in de nul snijden.

wim ysbeer

Ik weet het, ik heb al regelmatig met dit bijltje gehakt. Voor o.a. breakbeats en de Loksounds. Ik zal de sample zo wel even maken en mailen aan kasteel.

@Ysbeer, volgens mij heb ik jou ook eens een overweg bel gestuurd maar dan van een Luxemburgse(=Duitse) overweg bel? Of ben ik nu abuis.

[edit]
De samples zijn verstuurd naar kasteel. Wie ze ook wil hebben moet dat maar even laten weten.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ysbeer

D loc

dat klopt wordt al gebruikt,dus goed gedaan.

wim ysbeer