Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Geluid overwegbel

Gestart door n/a, 18 december 2006, 02:26:44 AM

n/a

Hallo

Ik zoek een geluid van een Belgische overwegbel, zou deze graag inlezen in een ic zo dat mijn overweg ook gaat bellen als hij dicht gaat, moet zo'n 10 tal seconden duren. Kan mij iemand hier mee helpen?

MVG Charly

Gerolf

Dat wil ik ook wel. Ik was zinnens om dat ooit te gaan opnemen, maar als het op mp3 of zo bestaat... [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

wisselstromer

een bel van een oude telefoon kan mss voor het gepaste geluid zorgen???
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

n/a

Hallo

Dank voor u reactie, heb van velleman een K8030 gekocht is een toestel waar je 20 seconden een geluid kunt mee opnemen bedoeling was om daar het geluidje van de overwegbel in te zetten en hem zo aan te sluiten op een uitgang van een schakeldecoder aan gezien hij op 15 V of 6V werkt, maar nu nog een geluidje voor daar in.

Hier de link naar velleman. http://www.velleman.be/be/nl/product/view/?id=343321

MVG Charly

Klaas Zondervan

Charly,

Waarom doe je zo moeilijk? Die Velleman module kan ook opnemen, de microfoon wordt zelfs meegeleverd. Dus ga met dat ding naar een overweg en help uzelf.

INFO

Ja maar Klaas het is toch veel beter als een ander het voor je doet.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Gerolf

Je kan inderdaad zelf gaan opnemen, maar dan heb je meer werk om omgevingsgeluiden, ... er uit te filteren. Als er echter ergens een goede opname bestaat ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

INFO

Waarom moet je die omgevingsgeluiden eruit filteren?? Dat is alleen maar nog natuurgetrouwer. [;)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

Als je met dat ding vlak onder de bel gaat staan dan zal je van de omgevingsgeluiden weinig merken. En anders zoek je een overweg op een stil landwegje.

ysbeer

Het beste werkt hier een opname die je zelf kan maken,op een rustige overweg.
Ga niet onder de bel staan mar een meter of 10 van de bel af.
Het mooiste werkt dit met b.v een digitale video camera.
Je zult zien dat als dat geluid in de module zet en de spieker onder bij de overweg monteerd dat het zeer natuurlijk klinkt.
echt storende geluiden moet je natuurlijk mijden maar vogels e.d werken zeer natuur getrouw.
nog mooier werkt het opnemen in de rustige natuur van b.v een uur achtergrond geluid.
als je die continu afspeel(b.v met een c.d speler) en je zet het geluid van de bel dan aan is het net of je bij de overweg staat.
werkt echt heel mooi.
wim ysbeer

n/a

Had ik echter ook al aan gedacht om zelf een geluid op te nemen, maar de tip met de video camera had ik nog niet aan gedacht. Heb echter wel geen digitale camera maar wel een nog een 8mm HI 8 waar ik meestal het opgenomen beeld met mijn DVD recorder op DVD zet om het dan zo te bewerken met Nero op mijn PC, hoop dat dit dan ook lukt. Heb echter lang getwijfeld om deze vraag te stellen maar ben heel erg blij dat ik het toch gedaan heb zat echter een  beetje vast. Heb tussen Kerst en Nieuwjaar een paar dagen vrij ga dan op zoek naar een rustige overweg. Met heel veel dank voor de goede tips.

MVG harly

trainfreak

Donderdag ben ik de hele middag vrij.
Maar hier in de buurt zijn niet echt rustige overwegen.
Ik zal zien wat het wordt.
Spoorse groeten
Dimitri

trainfreak

Door de koude alle verplaatsingen met de auto gedaan en dus geen overweg gepasseerd[:(]
Spoorse groeten
Dimitri

Klaas Zondervan

Charly,
ik snap nog steeds niet wat je met een videocamera of iets dergelijks moet. Die Velleman schakeling heeft een ingebouwde microfoon, je moet dus alleen maar die module meenemen naar een overweg en zodra de bellen gaan rinkelen op het opnameknopje drukken. Meer moet dat niet zijn.

n/a

Ik heb onlangs de bellen ingelezen van een zwitsers station (http://webcam.schmalspurbahn.ch/filisur/glocken.html). Die ga ik trachten te digitaliseren naar 8 bit PCM. Vervolgens wordt dit geprogrammeerd in een seriele eeprom. Die wordt op zijn beurt uitgelezen door een kleine microcontroller die dan een eenvoudige D/A convertor aanstuurt die op zijn beurt verbonden is aan een kleine audioversterker met luidspreker. Voor een ander project heb ik hier een mechanische bel (niet van mezelf) die zal aangestuurd worden als overwegbel. Dit kan uiteraard ook volledig electronisch.