Kleine figuren

Gestart door Walter Nause, 05 maart 2024, 12:32:54 PM

Walter Nause

Kan iemand mij helpen? Ik zoek mini figuurtjes die men gebruikt bij spoorwegdecoratie. Ze zijn slechts 12 millimeter groot.  Ik weet de juiste schaal niet maar ik heb er enkele gekregen en wil ze nog aanvullen.  Zijn die nog verkrijgbaar, welk bedrijf verkoopt ze en waar kan men ze kopen?
Bedankt alvast voor de eventuele hulp.   

RUNE

HERMOLI heeft deze (schaal 1:200), afmetingen 10 a 12 mm. Alsook Schulcz.
Verkocht door Lucas creativ.
Kijk maar eens op hun site onder maquettebouw.

Walter Nause

Beste RUNE, hartelijk dank voor de zeer snelle reactie. Je hebt me goed geholpen!   

loco

In HO is een figuurtje ongeveer 20 mm. Wanneer je veronderstelt dat de gemiddelde grootte ongeveer 1m75 is of 1750 mm dan kom een figuurtje van 20 mm overeen met ongeveer schaal 1:87. (1750 : 20 = 87,5)

Wanneer een figuurtje 12 mm groot is dan komt dit overeen met een schaalverhouding van 145,8.
Ik zou dan bij figuurtjes van ongeveer 12 mm eerder denken aan een schaal van 1:160 of schaal N. Die zijn vlot te vinden. Bvb bij Artitec.

Misschien dat je best alles nog een narekent want schaal 1:200 zou wel eens te klein kunnen zijn. Dit zou je figuurtjes van ongeveer 9 mm opleveren. Tenzij je anders rekent en de mensen gemiddeld veel groter zijn.