Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modeltex

Gestart door Bonaza, 02 maart 2024, 18:41:18 PM

Bonaza

Dag medespoorders,

Vandaag zitten neuzen in ons magazine nr 244. Mijn oog is gevallen op een klein artikel van modeltex. Zij hebben platen van fabrieks en betonvloeren. Heel mooi. Ik ben dadelijk naar hun site gaan kijken. Ik zou deze best willen kopen, maar heeft hier iemand ervaring met Modeltex? Vindt het wat een rare site. Prijzen zijn oke maar er wordt daar niet gesproken over leverings prijs. Is dit inbegrepen in hun prijzen?

grts

Marcel

doomslu

Het is een jong bedrijf. Ik heb er geen ervaring mee.
Stuur misschien eens een mailtje?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bonaza

Goed idee, Mail verstuurd ik hou jullie op de hoogte van het antwoord.

grts

Marcel

erwin9

Als je ze "live" wil bekijken, volgende maand staan ze met een stand op MOBEXPO in Sint-Niklaas,
20 & 21 april 2024.  ;)
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Bonaza

Goe tip Erwin bedankt;

Marcel

adrievans

Heb ze gezien in februari in houten.
Het is (+-) 4 mm dik eenzijdig bedrukt forex.
er is ook dikker (+-10mm) die tweezijdig bedrukt is.
Het ziet er mijns inziens wat statisch uit omdat het glad is,misschien is daar wat aan te doen door er met schuurpapier wat putjes in te drukken.
Moet dit nog proberen omdat hun visitekaartje van hetzelfde materiaal is.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

erwin9

#6
Adrie,
Forex is een fantastisch materiaal. Wij werken er al vele jaren mee. Het is licht, stevig, stabiel en heeft geen last van vochtigheid. Laat zich perfect schilderen, zelfs zonder primer. Verlijmen doen wij met ZAP CA of Pattex PVC lijm.
Vele gebouwen op onze modulebanen Chateau Migraine, Sint-Gillis-Waas, Braives, en onze nieuwste Bouy-à-Bèze staat vol met Forex gebouwen, en uiteraard ook op al onze "vaste" modelbanen in ons lokaal staan Forex gebouwen, muren, wegen, voetpaden, rivieren, enzomeer. 
De workshops in onze club (msc HET SPOOR) zitten op minder dan een dag volgeboekt. Er zijn dus al heel wat leden die inmiddels met Forex werken.
Je kan er zowat alle handelingen op uitvoeren (schuren, snijden, breken, stempelen, krassen, enzomeer, het lukt allemaal! wij gebruiken vooral de 1 - 2 - 3 - 5 mm diktes, die wij aankopen in platen van 310x110 cm groot.
Het artikel in Modelspoor Magazine van deze maand, van ons lid Alan, vertelt er nog veel meer over.
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Bonaza

Super snel antwoord van Modeltex. Perfecte service dus. Je kan de platen op hun webshop bestellen. Ze verzenden die voor 7,5 €. Boven de 100 € is de verzending gratis. En in de komende maanden staan ze op verscheidene beurzen. Ze staan dan inderdaad op Mobexpo in Sint Niklaas.

grts

Marcel

Michael

Citaat van: erwin9 op 03 maart 2024, 12:36:23 PMAdrie,
Forex is een fantastisch materiaal. Wij werken er al vele jaren mee. Het is licht, stevig, stabiel en heeft geen last van vochtigheid. Laat zich perfect schilderen, zelfs zonder primer. Verlijmen doen wij met ZAP CA of Pattex PVC lijm.
Vele gebouwen op onze modulebanen Chateau Migraine, Sint-Gillis-Waas, Braives, en onze nieuwste Bouy-à-Bèze staat vol met Forex gebouwen, en uiteraard ook op al onze "vaste" modelbanen in ons lokaal staan Forex gebouwen, muren, wegen, voetpaden, rivieren, enzomeer. 
De workshops in onze club (msc HET SPOOR) zitten op minder dan een dag volgeboekt. Er zijn dus al heel wat leden die inmiddels met Forex werken.
Je kan er zowat alle handelingen op uitvoeren (schuren, snijden, breken, stempelen, krassen, enzomeer, het lukt allemaal! wij gebruiken vooral de 1 - 2 - 3 - 5 mm diktes, die wij aankopen in platen van 310x110 cm groot.
Het artikel in Modelspoor Magazine van deze maand, van ons lid Alan, vertelt er nog veel meer over.

Erwin waar kan je deze forex platen bestellen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

erwin9

Michael,

Wij bestellen deze platen bij een plaatselijke leverancier in Oost Vlaanderen. Deze worden bij ons geleverd in zeer grote hoeveelheden, en in allerlei diktes. er wordt in onze vereniging heel wat van deze Forex gebruikt, en ook onze leden kunnen deze aankopen via de club, voor hun eigen modelbaan thuis. Ik heb geen idee waar je "kleine" plaatjes zou kunnen kopen, want het materiaal is bij modelbouwwinkels niet gekend. Je kan deze eventueel ook bij ons in de vereniging aankopen, in kleinere formaten. Want ik vermoed dat je als modelbouwer voor "eigen gebruik" geen platen van 310x110 cm gaat aankopen ;)
Als je interesse hebt, stuur me maar een PB.

Groetjes,
Erwin
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas