Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Maersk Trein Douglas Containerschip

Gestart door ERVIN, 01 maart 2024, 22:32:37 PM

ERVIN

In Mol-Cargo is gisteren de Maersk Trein Douglas aangemeerd , wat een beest , maar hij staat hier wel mooi.
Met dank aan Karl ( Mardig)  ;)

Maersk Line Containerschip by Erwin Janssens, on Flickr

Maersk Line by Erwin Janssens, on Flickr



Maersk Trein Douglas by Erwin Janssens, on Flickr

Het lijkt alsof de arm van de containerkraan de brug raakt maar dat is niet zo , ligt aan de foto.  ;)

Cozzy

:o  Im-po-sant!!
Het is wel een enorme (letterlijk en figuurlijke) aanwinst voor je baan, knap man!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

adrievans

ervin,is de arm van de kraan uitschuifbaar of zo,anders ga je nooit de containers aan bakboordzijde halen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

ceuleer

Citaat van: ERVIN op 01 maart 2024, 22:32:37 PMIn Mol-Cargo is gisteren de Maersk Trein Douglas aangemeerd , wat een beest , maar hij staat hier wel mooi.

Machtig !  8)

modelbaanHO

Indrukwekkend mooi !
Knappe aanwinst.

Zijn de kranen definitieve versies ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

PeterVG

Imposant.
Nu ben ik wel benieuwd hoe je aan dat schip bent geraakt?
Zelfbouw of ????

Herwig


Chique , maar dit bootje kan toch niet door Mol-Sas  ... ;)    ;)   

raf

die schepen zijn echt enorm in 1/1 schaal
normaal klappen die kraan armen omhoog als er schepen aan meren
https://static.transport-online.nl/site/upload/images/2013/november/APm-Terminals-01.jpg
dus ja deze armen zijn te kort

maar geweldig schip dat wel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ERVIN

Bedankt mannen , het schip is hier maar tijdelijk , hij komt hier logeren omdat Karl aan zijn treinenkamer gaat beginnen en dat brengt wel wat stof met zich mee , toen hij vroeg of hij dit " beest " even naar Mol-Cargo mocht brengen heb ik natuurlijk geen moment getwijfeld.  ;) 

mardig23

Hallo Modelspoorvrienden,

Misschien ook een kleine toelichting voor de geïnteresseerden:

Dit schip is een model van de Trein Maersk, IMO 8820200 , van Deans Marine, op schaal 1/100.

Het origineel was een T-class container-feeder schip, gebouwd in 1990 door Tsuneishi Shipbuilding Co Ltd te Fukuyama-Japan.
Het werd uit de vaart genomen in 2015, en verschroot op de Alang Ship Breaking Yard in India.
Het had een GT van 17700 ton, en een TEU van 1316 containers, was 161 meter lang, 31 meter breed met 15 meter diepgang.
De eerste kapitein was John Rogers (1990 tot 1999).

Het model werd aangekocht bij Toemen, en gebouwd door wijlen Fred van Erp.
Het werd gebouwd als werkend model, met polyester romp en kunststof "superstructure".
Als de rest is metaal en messing...

Het is via een aantal omwegen en in zeer slechte, beschadigde staat bij mij terecht gekomen.
Ik ben enkele maanden bezig geweest met de restauratie, en met het zoeken en maken van wisselstukken.
Het blijft tot vandaag een lopend project.
Zo zie je dat de containerkraan een cabine en containergrijper mist. Ook zijn een aantal zaken fout geplaatst bij de bouw, zoals de dome, of de containersupports.

Het ligt nu waar het hoort, aan een containerterminal, waarvoor een dikke merci Erwin ;D

Spoorse Groet,
Karl
Mvg Karl

Paulogic

Zolang ze maar niet te veel moeten "dokken" om daar te mogen aanmeren...
Allez Erwin, opendeur doen met entree geld...
mvg,
Paul(ogic)

adrievans

Die Deans heeft nog meer leuke bootjes zeg. :P
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.