Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Vervangen slipbandjes Vossloh

Gestart door Bonaza, 01 maart 2024, 18:05:24 PM

Bonaza

Hallo medespoorders,

Normaal bij Roco kan je de slipbandjes vervangen door de twee schroefjes op de afdekplaat van de tandwiel kast los te draaien. Wieltjes eruit nemen en slipbandje vervangen. Weet er iemand hoe je dit doet bij de Van Biervliet G2000 Vossloh ? Als je die omdraait is er geen afdekplaatjes voor de tandwielen kast te zien. Het kan toch niet zijn dat je de boogies volledig moet demonteren.
Ik vindt het ook wel erg dat ik al 10 jaar wacht op handleidingen op de Site van Van Biervliet. Dan is hij jaren under construct. Op de laatste versie werkt het menu handleidingen gewoon niet. Een exploidvieuw zal ik maar niet verwachten denk ik.

Grts

Marcel

Klaas Zondervan

Citaat van: Bonaza op 01 maart 2024, 18:05:24 PMHallo medespoorders,
Als je die omdraait is er geen afdekplaatjes voor de tandwielen kast te zien.
Er zal toch wel iets als een bodemplaat zijn? Of kijk je zo tegen de tandwielen aan?
Bij Roco zijn bodemplaten ook zelden geschroefd. Meestal zijn ze geklikt. Het is de kunst om te ontdekken waar je ze los moet maken.

Bonaza

Das straf ik heb maar twee locomotieven van Roco en alle twee met een deksel geschroefd op de tandwiel kast. Namelijk de Roco Vectron NS en de Roco 2006. Ik zal komende dagen trachten een foto te plaatsen van Vossloh.

grts

Marcel

Klaas Zondervan

Ik heb Roco draaistellocs van 6 verschillende typen. Van 1 type zijn de bodemplaten geschroefd, de andere zijn allemaal geklikt.
Ik vermoed dat de nieuwere ontwikkelingen geschroefd zijn.

Bonaza

Hierbij zoals beloofd een foto van de onderzijde van Vossloh van Van Biervliet.

[20240302-185010.jpg](https://postimg.cc/14TmwpBx)[/img]

grts

Marcel

Bonaza

Niemand hier enig idee van ?

grts

Marcel

Klaas Zondervan

Uit de foto kan ik het niet opmaken. Je zou kunnen proberen met een schroevendraaiertje op verschillende plaatsen voorzichtig te wrikken.

Een andere mogelijkheid is om het aan van Biervliet te vragen. Ze hebben dan geen handleiding gepubliceerd, maar op deze eenvoudige vraag kunnen ze toch wel een antwoord geven.