Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

B-Models 2024 PDF

Gestart door ronny-vdv, 03 februari 2024, 11:30:46 AM

the_gold

#15
Deze zou ook leuk zijn, ze werkt nog steeds in Kinkempois! Deze zou ik dan wel weer kopen.

https://images.app.goo.gl/wkvXduJ9HHAmxRGBA

Boemeltrein

Die AM-post? tja het doet me denken aan Zwitserland, eens langs Basel merk je links de grote Postterminal met containerkraan en al. Je ziet in den Schweiz vaak hele treinen bollen met de knalgele Postcontainers erop want de post daar die doet daar ook meer aan pakjesverzending dan aan brievenpost en in België doet de Bpost alles in vrachtwagens de files in...niets op de trein, in een land kwa grote hetzelfde maar dan vlakker..dit is off-topic maar deed me denken

lux161

5503 besteld...Zal worden .5503 (Athus-Meuse en lijn van Amblève).

5535...Niet langer nodig😉



(hernummering)
Lijnen 42,43,162 en 166 (1990 -1998)
2r DCC HO

Metpetergaathetbeter

Citaat van: JerryCrazy op 03 februari 2024, 12:48:34 PMVan Biervliet gaat geen model herontwikkelen dat al bestaat, ook al weten we de toekomst van de productiemallen nog niet. :-X
klopt niet de 51 weliswiswaar iets betaalbaarder

the_gold

Het is niet omdat iets in een eerdere eeuw reeds ontwikkeld is, er geen herontwikkeling mag zijn met de hedendaagse technieken. Zo hoop ik jaarlijks een reeks 16 ergens te zien verschijnen.

Off-topic natuurlijk  :)

JerryCrazy

Hoe goed is de motor/transmissie kwaliteit van de HLD 59's bij Van Biervliet?
Want ik vertrouw ze niet en het beangstigt me met alle problemen uit het verleden.

Voorlopig ga ik alleen Millet-Esso ketelwagens kopen.
Maar ik vertrouw Van Biervliet niet meer voor de kwaliteit van zijn modellen (persoonlijke mening).

Ik wil graag mijn twee HLD 59 Roco vervangen, maar de Märklin-Trix is te lawaaierig en de Van Biervliet boezemt me geen vertrouwen in. (kwaliteitscontrole, motor, transmissie)

the_gold

Citaat van: JerryCrazy op 04 februari 2024, 12:38:16 PMHoe goed is de motor/transmissie kwaliteit van de HLD 59's bij Van Biervliet?
Want ik vertrouw ze niet en het beangstigt me met alle problemen uit het verleden.

Voorlopig ga ik alleen Millet-Esso ketelwagens kopen.
Maar ik vertrouw Van Biervliet niet meer voor de kwaliteit van zijn modellen (persoonlijke mening).

Ik wil graag mijn twee HLD 59 Roco vervangen, maar de Märklin-Trix is te lawaaierig en de Van Biervliet boezemt me geen vertrouwen in. (kwaliteitscontrole, motor, transmissie)

Nog nooit geen slechte dingen over gelezen tot nu toe.

evan

Citaat van: the_gold op 04 februari 2024, 12:45:20 PM
Citaat van: JerryCrazy op 04 februari 2024, 12:38:16 PMHoe goed is de motor/transmissie kwaliteit van de HLD 59's bij Van Biervliet?
Want ik vertrouw ze niet en het beangstigt me met alle problemen uit het verleden.

Voorlopig ga ik alleen Millet-Esso ketelwagens kopen.
Maar ik vertrouw Van Biervliet niet meer voor de kwaliteit van zijn modellen (persoonlijke mening).

Ik wil graag mijn twee HLD 59 Roco vervangen, maar de Märklin-Trix is te lawaaierig en de Van Biervliet boezemt me geen vertrouwen in. (kwaliteitscontrole, motor, transmissie)

Nog nooit geen slechte dingen over gelezen tot nu toe.

De motoren van de VBV reeks 59 degraderen namelijk snel waardoor de decoder steeds in veiligheid gaat omdat de stroom oploopt.  Hetzelfde probleem doet zich voor bij de vorige poststelletjes en de AM54.

Als je sporadisch met dit materiaal rijdt thuis, dan merk je het niet.  Eens je ze inzet op een grotere baan of tijdens een tentoonstelling gaan de inferieure motoren achteruit.
Maar als die zoals de meeste modellen in een vitrine staat of af en toe een rondje doet, dan heb je er geen last van.




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

jlvjlv

Evan

Suggesties voor vervangmotoren (VBV HLD59, AM54 e.a.)?

Johan

evan

Ik heb ze vervangen door Mashima motoren, maar die zijn er mee gestopt en worden dus moeilijker te vinden.
Ik heb me dus kunnen behelpen, maar voor de toekomst moet ik zelf nog opnieuw uitkijken naar een alternatief.

Toppunt was dat de Mashima motor die ik voor de AM54 had gevonden perfect in het motorstel paste alsof het er op voorzien was.  Terwijl het originele kleine inferieure "VBV" motortje een plastic adaptertje had om in de voorziene grote motor ruimte te passen.   ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

kurt10002

Citaat van: evan op 04 februari 2024, 13:46:04 PMIk heb ze vervangen door Mashima motoren, maar die zijn er mee gestopt en worden dus moeilijker te vinden.
Ik heb me dus kunnen behelpen, maar voor de toekomst moet ik zelf nog opnieuw uitkijken naar een alternatief.

Toppunt was dat de Mashima motor die ik voor de AM54 had gevonden perfect in het motorstel paste alsof het er op voorzien was.  Terwijl het originele kleine inferieure "VBV" motortje een plastic adaptertje had om in de voorziene grote motor ruimte te passen.   ::)

Evan: Er is blijkbaar een alternatief volgens deze website: http://www.dccdecoderservice.nl/mashima.html
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ceuleer