Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

B-Models 2024 PDF

Gestart door ronny-vdv, 03 februari 2024, 11:30:46 AM


Floris

Hé wat leuk, nieuwe cockerills!
Mochten ze hier meelezen, hier mijn helemaal gratis advies voor niks: Maak nou eens de standaard-industriecockerill in geel met groene strepen!
https://www.flickr.com/photos/42309484@N03/52697118097/in/faves-41940488@N07/
Bij veruit de meeste industriën reden ze (zeker in t begin) in die kleur, dus die verkoop je in t hele land (en daarbuiten) in plaats van aan 10 man die rond de suikerfabriek van Tienen wonen.

the_gold

Helaas opnieuw geen klassiek bordaux/new look...teleurstellend :'(

Sicco

Op zich natuurlijk niet verrassend, aangezien de klassieke motorstellen die de rode kleur gehad hebben tamelijk andere stellen zijn dan de variant die B Models maakt.

the_gold

#4
Citaat van: Sicco op 03 februari 2024, 12:21:45 PMOp zich natuurlijk niet verrassend, aangezien de klassieke motorstellen die de rode kleur gehad hebben tamelijk andere stellen zijn dan de variant die B Models maakt.

Zover was ik al...nieuwe mallen kosten veel geld wat het een duur project maakt. Al ben ik zeker dat er een grote markt voor is op dit moment. Een 2dehands jocadis gaat al voor een aantal nulletjes...dan weet je genoeg denk ik als ondernemer.

Berten

#5
Citaat van: Sicco op 03 februari 2024, 12:21:45 PMOp zich natuurlijk niet verrassend, aangezien de klassieke motorstellen die de rode kleur gehad hebben tamelijk andere stellen zijn dan de variant die B Models maakt.

"Niet verassend" is een mooie samenvatting van deze bejaarde folder. Wie zit er werkelijk te wachten op een AM post of opnieuw "uitgemolken" locs?


JerryCrazy

Citaat van: Sicco op 03 februari 2024, 12:21:45 PMOp zich natuurlijk niet verrassend, aangezien de klassieke motorstellen die de rode kleur gehad hebben tamelijk andere stellen zijn dan de variant die B Models maakt.

Van Biervliet gaat geen model herontwikkelen dat al bestaat, ook al weten we de toekomst van de productiemallen nog niet. :-X

oebr

jammer dat er geen 90'je voor de Luikse regio bij zit, dat was nog wel leuk geweest.
Maar verder even consolideren he mensen. In mijn geval komt dat neer op heeel veel lokpilots kopen en monteren, kom ik de zomer en de herfst wel mee door denk ik.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Floris

Citaat van: JerryCrazy op 03 februari 2024, 12:48:34 PMVan Biervliet gaat geen model herontwikkelen dat al bestaat, ook al weten we de toekomst van de productiemallen nog niet. :-X
Nouja, bij n paar diesels waren ze daar niet bang voor (ok de bestaande modellen waren in die gevallen vaak wel verouderd)
Een treinstel is qua ontwikkeling natuurlijk wel relatief duur en verkoopt in kleinere aantallen dan een loc, dus als je elk jaar een neiuw treinstel gaat ontwikkelen is t gauw afgelopen tenzij je heeeel diepe zakken hebt. Met hoe wiebelig de situatie in de wereld en de economie momenteel is moet je t maar durven....

Sicco

Citaat van: Berten op 03 februari 2024, 12:41:44 PM"Niet verassend" is een mooie samenvatting van deze bejaarde folder. Wie zit er werkelijk te wachten op een AM post of opnieuw "uitgemolken" locs?

Welkom op dit forum en gefeliciteerd met dit eerste bericht! Het geeft echt aan waarom het Belgische modelspoor de grootste krimpmarkt van alle is op dit moment (bron: fabrikanten). Goed ook dat je de producenten aangeeft dat ze geen modellen moeten maken waar geen vraag naar is, dat zal een behoorlijke eye-opener voor ze zijn. Je moet er maar op komen!

ceuleer

Ik vond het ook al een straf eerste bericht.

Brossel

Dat de Belgische modelspoormarkt helaas een krimpmarkt is hoorde ik laatst ook al van een van de vertegenwoordigers van een groots merk...
En dat is niet goed... zie ook het dalende aantal dealers die nog een fysieke winkel hebben in België. Het is best treurig...

Daarom ben ik erg blij dat Van Biervliet wel elk jaar nog fraaie echt Belgische modellen op de markt zet!

Gelukkig ook met een blik op verschillende tijdperken; diesellocomotieven voor zowel het huidige tijdperk VI als ook het vroege tijdperk IV met die 6264 van stelplaats Aarschot in haar tussenlivrei 1970! Kan me niet herinneren dat ooit eerder een modelspoorfabrikant een NMBS model heeft uitgebracht die thuis was in die stelplaats van Aarschot!

Zelf kijk ik bijv. erg uit naar de 5503, eindelijk een 1970 livrei 55-er van depot Latour. Mag niet missen op mijn modelbaantje die toch losjes gebaseerd is op de sferen van o.a. de befaamde Athus-Meuse. Die 5503 zal ik daarom ook zeker bestellen.

Leuk ook die Desiro in de 08.500 reeks. Ook dat is een model wat in d'n Ardennen niet mag ontbreken.

Verder deel ik de mening van Floris en Oebr:
  • een Waalse 91-er, liefst met zo'n verlengd platformpje zie ik ook graag verschijnen. Die 91-ers van Latour / Stockem waren toch wel de echte kilometervreters onder de 91-ers en werden veel ingezet voor lokale goederentreinen in de Ardennen. Die moet echt een keer komen...
  • een standaard industriële Cockerill in geel met groene streepjes zou ik ook zonder twijfel bestellen. Die past overal en is niet zo specifiek als die Tiense rangeerlok. Al stelt Van Biervliet daarmee wel een fraai exemplaar voor! Maar je zou denken dat een wat meer anonieme en zo breed inzetbare industriële variant toch velen zal gaan aanspreken. Zie ook het verkoopsucces van bijv. REE's Moyse rangeerlokjes in ook anonieme kleuren.
Misschien beide voor in de folder voor 2025???  ;)
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

55erke


Mooi , 2 intressante 55ers en 2 mooie 59ers , dat word keuzes maken.


Ook leuke wagens , zeker met de Bertschi containers / tankcontainers. 👍

Groetjes
Johan.

the_gold

De 62ers zijn hier welkom  ;)
Voor de rest een goedkoop jaar 😁

GDE

Zalig een 90 . Daar verlangde ik al een tijdje naar .  Direct besteld voilà  :) en inderdaad zoals Floris zegt zou zo'n gele wel een interessant modelletje zijn . Misschien een ideetje voor een msm loc ...