Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Faller 2024 PDF

Gestart door eve, 25 januari 2024, 07:51:47 AM


Floris

ik wil EINFAMILIENHAUS >>RUSTICA<<. en die containerboot.

Herwig

Wie niet, wie niet ?   ;)

Alan On Track

Ik moet toegeven dat dat Bodenseeschip me wel aanspreekt, niet voor een baan ofzo, maar hou wel van dit soort schepen.
Modelbouw is een kunst

Alan On Track

Liefstje sint

Citaat van: Floris op 25 januari 2024, 09:33:42 AMik wil EINFAMILIENHAUS >>RUSTICA<<. en die containerboot.

Van je kapoen
Modelbouw is een kunst

Peter

Dat model van de Villa in Tessin bestaat al jaaaren. Heb dat ooit gehad maar was toen veel te klein op schaal.
En zo staan er nog items in de "nieuwigheden lijst.
Niet enkel bij Faller hoor en de modellen zijn zeker niet slecht.(enkel de prijs...na al die jaren  ;) )
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#6
Daarom dat "Villa im Tessin" (Faller Nr. 109271) nu (beperkt) heruitgebracht wordt in de reeks  "Alte Bekannte" .
Wat niet zo duidelijk is of de serie "Alte Bekannte"  en  "Faller Klassiker"  hetzelfde is.

( Villa "Rustica" (Nr. 130659) is niet "Villa im Tessin"  (Nr. 109271) )

Peter

#7
Is toch nog altijd hetzelfde als: H0 B-271 Villa im Tessin

b-271front_400 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

109 271 is zoals u zegt nog (deels) het oude Faller-nummer.
De "Villa im Tessin" is dus volgens Faller een "Oude Bekende" en is alzo hedentendage verkrijgbaar in deze retro Faller-reeks.
Wel pech voor de 2dehandsverkopers.  In Expo Rijswijk zag 'k nog meerdere van deze Tessin-Villa's te koop staan, gemaakt en wel.

( maar Floris D. heeft naar verluidt een bod gedaan op een "Villa Rustica" ,  "rustikalen Charme der 80er" )

PeterVG

Faller 120306



Lijkt me perfect te combineren met het NMBS station van Kibri als lampisterie.