Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ik zal me even voorstellen

Gestart door RobK, 22 januari 2024, 18:56:41 PM

RobK

Ik ben Rob Kievit uit Maastricht. Wat? Ben ik nog geen lid van dit forum? Nu dus wel.

Al jaren kijk ik af en toe op 't Modelspoor Magazine-forum, waar ik dan weer veel bekenden zie van fora die eindigen op .nl. Gezellig!
Zelf beheer ik het Spoornulforum, en daarmee is meteen duidelijk waar het zwaartepunt van mijn modelbouwleven ligt. Schaal nul (1:45 en alles daar in de buurt), en dan vooral trams en smalspoor. Daarnaast ook smalspoor in 1:20.

Sinds kort ben ik wat aan het freutelen in O14, dat is 60cm-industriespoor in schaal 0, op een spoorwijdte van 14mm. Dat betekent veel zelfbouw. Ik streef niet naar superdetaillering, wel naar treinen en trams die er overtuigend uitzien en betrouwbaar rijden. Dit is mijn pizzabaantje in O14:


Schaal 0 micro-baantje by Rob Kievit, on Flickr

Daarnaast rommel ik wat aan in schaal 1:20, op een spoorwijdte van 32mm. Ook dat is dus weer smalspoor, en eveneens veel zelfbouw, ombouw en geknutsel.


Large scale diesel construction by Rob Kievit, on Flickr

Tenslotte, maar niet mijn minste interesse, bouw ik trams in schaal 0 normaalspoor, en meterspoor op 22,5mm spoorwijdte. Het normaalspoor is naar het voorbeeld van Den Haag (HTM en NZH), en het meterspoor overwegend naar het Isle of Man (ja, dat is eigenlijk 915mm-spoor, maar ik kijk niet zo nauw). Over m'n tramleven vind je alles op het Waan & Schragenhave-blog.
mvg, Rob Kievit
Bouwt in schaal 0, 0m, O14 en in 1:20 - vooral tram en industriespoor

Den Eric

Dag Rob, tof jou hier te ontmoeten.
Den Eric

RobK

Ik woon dan ook maar een 5km van de Belgische grens, dus ik moest wel  ;)
mvg, Rob Kievit
Bouwt in schaal 0, 0m, O14 en in 1:20 - vooral tram en industriespoor

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw