Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Gezocht verf van FLOQUIL

Gestart door Peter, 21 januari 2024, 12:11:28 PM

Peter

Weet iemand of hier nog ergens
verf van Floquil te koop is.
Ik heb van dat merk de zeer uitstekende kleur M23 Flesh
en dat is de ideale en zeer fijne huidskleur om de huid van
figuurtjes van bv. Preiser e.d. te schilderen
Helaas is mijn flesje inmiddels leeg
Met vriendelijke groeten
Peter

ramdani

zal heel moeilijk worden, wordt niet meer gemaakt sinds 2013;
ik zou uitkijken naar een alternatief;

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Den Eric

Enkele soorten van kleur zijn nog te koop, val niet achterover (want tzal toch veel te veel geld zijn) 17 euro voor en fleske (eppa zonder verzending dan ook nog eens). Tj azullen alternatieven worden reeds.
Den Eric

videofred

Ik zou het niet doen Peter. De verdunner voor Floquil is Xyleen en dat is tegenwoordig een verboden product (kankerverwekkend!)
Tevens tast Floquil verf plastic aan. Je moet dus eerst een grondlaag aanbrengen met de airbrush, dan wordt het plastic niet aangetast omdat de verdunner reeds verdampt is voordat de verf het onderwerp raakt.

Ik had vroeger een ganse voorraad Floquil, fantastische verf, dat wel, maar ik heb ze weggedaan.

Ik ben nu proeven aan het doen met Revell Aqua color en de eerste resultaten zijn zeer goed.
Loopt uit als water, net als Floquil en de dekking is zeer goed.
En die is gewoon te verdunnen met water.

Fred.
Model Railroading is ..... plezant!

Peter

hallo Fred

Ik gebruik (te) Floquil verf enkel de kleur Flesh dus huidskleurig om de eenvoudige
reden dat ik er slechts een heel minieme hoeveelheid
van nodig had om de huidskleur van figuurtjes van Preiser hun huid mee te schilderen
Je hebt er slechts zeer zeer weinig van nodig, tegenover Humbrol, Tamiya, Revell enz

Mijn Historex 54 mm figuren  (toen ik nog lid van IPMS was) werden bijna altijd met olieverf van Winson & Newton geschildert,
aar das is weer war te dik voor H0 schaal figuurtjes

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat PollyScale hetzelfde gamma heeft als Floquil
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ramdani

het komt beide van Testors, PollyScale was de Acryl-variant, maar ze zijn op hetzelfde moment gestopt;

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0