Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Is er ergens een overzicht te vinden van rijtuignummers ?

Gestart door B_Modelbouw, 13 januari 2024, 13:42:44 PM

B_Modelbouw

Is er ergens een overzichtslijst terug te vinden van welke rijtuigen met welk nummer er door fabrikanten uitgebracht werden ?

Kort samengevat;
ik koop of plan te kopen een set met rijtuigen, maar welke zitten nu in welke set ?
Ik verkoop een set van rijtuigen, maar welke hoorden nu bij elkaar ?

Sommige fabrikanten vermelden dit mooi in hun catalogus, website of verpakking, andere weer niet.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

B_Modelbouw

Hé Marc,

Dit Heilige Archief staat al een tijdje bij mijn favorieten,
echter gaat het om niet Belgische rijtuigen die wel op ons spoornet bollen.

Een voorbeeld: de VTG suikerwagens type Uagnpps van B-Models
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Het "Heilige archief" was in het verleden ook niet altijd up helemaal to date, volledig of correct.

Ik begrijp dat dit ook een hele klus is en alle respect daarvoor, maar dat neemt niet weg dat je zo maar blindelings kan vertrouwen op de info.

Het zou wel mooi zijn indien de fabrikanten de info moesten vermelden. Ik denk dat het een kleine moeite is om dit vrij te geven. Al vrees ik dat ze dit liever niet doen bij een aankondiging zodat ze in die periode toch zoveel mogelijk modellen kunnen verkopen en men niet op voorhand kan zeggen "ah, dat nummertje heb ik al, dus koop ik het niet".
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Bij recenter materiaal staat het wel op de dozen.
Ik schrijf he bij alles wat ik aankoop in de doos erop als het er nog niet op staat.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan