MSM 55

Gestart door argilla, 14 december 2006, 10:36:09 AM

Tom

citaat:
Geplaatst door martintje

De plaatjes zijn vaak mooi geschoten, maar ik heb toch graag altijd een overzicht waar wat zich bevindt op de baan, zal wel een rare tik van mij zijn.

Ik vind dat een overzichfoto ook wel zou mogen, de detailfoto's zijn wel mooi, maar je kan het niet plaatsen op de modelbaan.
Tom

Gerolf

citaat:
Geplaatst door martintje

...soms ben ik een beetje teleurgesteld als er een mooie baan in staat met weinig beschrijving en een paar pagina's verder op 7 pagina's besteed wordt aan een simpele belading van een goederenwagentje.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Het gaat over verschillende aspecten van de hobby. Het zou pas vervelend zijn als er in elke baanbeschrijving (opnieuw) wordt uitgelegd hoe je boompjes maakt, gras inzaait, wegen aanlegt, ...
Vaak zijn die beschrijvingen al vrij lang. Het zou het eigenlijke onderwerp - de baan zelf - onnodig rekken.

Een artikel "uitrekken" is trouwens nooit goed. ModelSpoorMagazine-lezers zijn niet dom, en zouden dit zien [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Maar van mij part zou er wel mogen vermeld worden welke producten er gebruikt worden.
Zeker als je zelf aan het bouwen ben let je daar beter op, alleen ambetant als je er dan niets over terug vind.
Tom

GeM

Vandaag de mijne gaan halen in de krantenwinkel (mijn abo is blijkbaar nog niet verwerkt)

Edoch groot was mijn verbazing en nog groter het deja-vue gehalte bij het vluchtig doorbladeren van het magazine toen ik het artikel over het superen van de erstwagen zag. Tiens, die foto's had ik eerder gezien...

Sla je blad open op pag. 48-51. Neem dan eens je MSM 38 vanonder het stof en ga naar pag. 51. Kijkt ende vergelijkt ...[?] Raar dat niemand dit is opgevallen...

Of was het een verdoken kwisvraag van de redactie? Bij deze mag die de hoofdprijs (modelspoor-aankoopcheque twv 10.000? was het toch?) me met volgend nummer meesturen. Alvast dank![:D][:D]





Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

martintje

Gerolf, ik snap wel dat niet elk grassprietje onder de loep genomen hoeft te worden.
ik bedoelde meer, welek kleuren zijn gebruitk, welke technieken zijn er gebruikt indien deze afwijken van normale bekende technieken.
Als een huisje een kleur heeft snap ik dat ie geschilderd is, maar ik ben altijd zo benieuwd dan met welke verf en welke kleuren.
vaak hoor je van lezers, ja dat kennen we nu wel, dat komt elk jaar wel een keer ter sprake in het blad, maar vergeet men dat er weer nieuwkomers zijn en de bladen ervoor nooit gelezen hebben, en voor hun een wereld open gaat.
denk dat er net zoveel mensen zijn die delen van een getoonde baan willen nabouwe, evenaren, of verbeteren, dan dat er mensne zijn die een lading van dwarsliggers wil maken, om maar wat te noemen.

En wat betreft het rekken, ik heb nu ff geen zin om alle nummers door te bladeren maar ik kan wel een paar artikelen noemen die lichtelijk gerekt zijn hoor [;)]
heb ik trouwens niets op tegen hoor zoals ik al eerder zei.
maar het is mijn visie. en niet een visie die moet, er zullen zat mensen zijn die het verhaal achter de baan willen weten en meer niet.
Mvg Marty

doomslu

citaat:
Geplaatst door GeM

Edoch groot was mijn verbazing en nog groter het deja-vue gehalte bij het vluchtig doorbladeren van het magazine toen ik het artikel over het superen van de erstwagen zag. Tiens, die foto's had ik eerder gezien...

Sla je blad open op pag. 48-51. Neem dan eens je MSM 38 vanonder het stof en ga naar pag. 51. Kijkt ende vergelijkt ...[?] Raar dat niemand dit is opgevallen...
Is me ook meteen opgevallen, toen ik hem eindelijk deze avond voor het eerst kon doorbladeren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Geplaatst door martintje

De plaatjes zijn vaak mooi geschoten, maar ik heb toch graag altijd een overzicht waar wat zich bevindt op de baan, zal wel een rare tik van mij zijn.


Voor de reportage van mijn baan (kapelle op den bos) was wel een baanplan opgestuurt. Nu vond ik het zelf toch niet eenvoudig om zo'n plan op papier te zetten. Ik veronderstel om zo'n zelf getekend baanplan nog eens te herwerken en print klaar te maken dit te veel tijd en werk vraagt. Dit kan een reden zijn voor het ontbreken van een baanplan in de reportages.


Erik

martintje

Erik, zou kunnen, ik kan de mijne in 3 minuten in een pdf aanleveren drukklaar, maar niet iedereen kan ermee omgaan, maar voor een DTP?er moet dit toch te doen zijn.
Maar ik kan niet in de keuken kijken, dus het zou een verklaarbare reden zijn, en de foto?s zijn er niet minder mooi om.
Mvg Marty

GeM

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Voor de cijferdecals van jacodis te verwerken heb ik mijn eigen manier. Ik plaats de afwrijfletters op een fijn reepje matte doorschijnende kleefband van 3M.*snip*

Dag Erik,
is dat de gewone huis-tuin-en keuken 'rollekes' plakband, die matte die zogenaamd'onzichtbaar' is?
Goede tip, ben namelijk al enkele weken hierover aan het denken, wegens plannen tot herschilderen/hernummeren van enkele types 80
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

erik de noorman

Dag Gert,

Ja van het merk 3M. Deze is namelijk flinterdun. Je kleeft een strookje plakband op de snijmat. Plaats er de afwrijfletters op. Snij  dan het reepje met de letters (net breed en lang genoeg)uit de tape. Kies de juist plek op de wagon en plak op de zijwand. Goed aandrukken met een wattenstaafje. Daarna airbruschen met matte vernis.

Erik

locomotion

Je kunt natuurlijk ook nog eens het artikel over het gebruik van decals opnieuw lezen. Maar in welk nummer heeft dat ook alweer gestaan. 't Is ook al zo lang geleden. Vroeger heb ik het nog zien doen bij jocadis met sogarettenblaadjes (Rizla), maar tegenwoordig wrijft men afwrijletters af op doorschijnen waterdedecal en wordt de nieuwe decal met het locnummer uitgeknipt en als een gewone waterdecal behandeld. Daarna vernis erover en klaar is kees zeggen ze hier bij ons. Als je het goed doet laat het nauwelijks zichtbare sporen na.
Locomotion

guy holbrecht

Gert,

Inderdaad, je hebt volkomen gelijk als je stelt dat je betreffende artikel al eens in MSM had gezien. Je mag dit gerust stellen als een jammerlijke vergissing van ons, redactie, dat we dit niet tijdig hadden opgemerkt. Het is geenzins de bedoeling van de redactie om vroeger verschenen artikels van onder het stof te halen. We zullen in het vervolg wel dubbel en dik uitkijken om dergelijk voorval te vermijden.
Jammer voor jou dat er geen prijs is aan verbonden. Je krijgt van ons wel de titel van 'opmerkzame lezer'.

namens de redactie,
Guy Holbrecht

martintje

we zijn niet boos hoor [^][:D]
Mvg Marty

Ludwig

Ik wil 10% van mijn aankoopprijs teug [:D]
ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Jurgen

citaat:
Geplaatst door GeM

Vandaag de mijne gaan halen in de krantenwinkel (mijn abo is blijkbaar nog niet verwerkt)

Edoch groot was mijn verbazing en nog groter het deja-vue gehalte bij het vluchtig doorbladeren van het magazine toen ik het artikel over het superen van de erstwagen zag. Tiens, die foto's had ik eerder gezien...

Sla je blad open op pag. 48-51. Neem dan eens je MSM 38 vanonder het stof en ga naar pag. 51. Kijkt ende vergelijkt ...[?] Raar dat niemand dit is opgevallen...

Of was het een verdoken kwisvraag van de redactie? Bij deze mag die de hoofdprijs (modelspoor-aankoopcheque twv 10.000? was het toch?) me met volgend nummer meesturen. Alvast dank![:D][:D]



Dat was zowat het eerste dat me opgevallen was. Ik was alleen niet zeker of ik het wel degelijk in MSM gelezen had of ergens anders. Ik heb ook nog geen tijd gehad om al mijn 54 vorige nummers te bekijken.
Daarom heb ik hier ook nog geen melding van gemaakt. Maar mijn vermoeden was dus blijkbaar wel juist.
Ach ja, een foutje is snel gemaakt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.