Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Van Biervliet HLD 51

Gestart door the_gold, 08 januari 2024, 12:33:40 PM

Herwig

   [ altijd nieuwsgierig dus even opgezocht:   https://www.buroa1.shop/images/fietszadelhoes_HR.jpg    (foto Buro A1) ]

doomslu

Citaat van: rgp op 17 januari 2024, 20:27:04 PMIs dat hier een forum van gatlekkers geworden waar kritische mensen de mond worden gesnoerd ?

Just a question.

Ik denk eerder het tegenovergestelde: een forum van zeurpieten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

#47
Volgens mij is er op dit forum zelden of nooit een bericht verwijderd enkel om een mening, dus de typering 'een forum van gatlikkers waar kritische mensen de mond worden gesnoerd' is tegelijk hilarisch als sneu. Het is tevens in mijn ogen een voorbeeld van het bullebakken waar topics snel in verzeild raken en precies de reden waarom ik en anderen niet meer aangeven dat: doe eens een beetje normaal tegen elkaar. Kan je niet eens je best doen iets wat respectvoller/vriendelijker te formuleren? Ik krijg door dit soort opmerkingen juist de indruk dat de eigen mening belangrijk wordt gevonden, maar die van een ander niet getolereerd wordt.

Dit is een topic over een nieuw Belgisch model wat onmiddellijk verzand in het keer op keer herhalen van hetzelfde wat in andere topics al besproken is, daar ook besproken mag blijven worden en op geen enkele wijze is gecensureerd, en volkomen terecht. Het enige wat door een aantal terecht is gezegd is: waarom hier opnieuw, en telkens hetzelfde herhalen? De wijze waarop daar gereageerd wordt ervaar ik als onbehoorlijk. Het gaat er niet om of je het recht hebt om je stokpaardje eindeloos te herhalen, het gaat erom of het zin heeft. En als jij vind dat je het recht hebt om je mening ergens over te geven, probeer dan ook wat rustiger te reageren als een ander dat ook doet, ook al is dat een mening die je niet deelt.

In mijn geval gaat het trouwens niet eens over welke mening ik heb over het tandwielen-probleem met eerdere producties en hoe dat wel of niet is opgelost. Het gaat mij erom dat de Belgische modelspoorhobby de laatste jaren weer terug dreigt te vallen in de vergetelheid bij de fabrikanten en dat er ook ruimte zou moeten zijn om die paar nieuwe initiatieven te bespreken zónder dat deze telkens weer worden ondergesneeuwd met telkens weer dezelfde negatieve zaken (waarbij ik nogmaals geen oordeel geef over of ze terecht zijn  of niet).

In dit geval hebben we eindelijk een model van de 51 dat overtuigt in mijn ogen. Ja natuurlijk is het terecht dat er ook wat zorg is over de techniek na de eerdere ervaringen en mag/moet dat benoemd worden. Ja als er iets niet klopt mag (en moet) dat benoemd worden, daar helpen we alles alleen maar mee om beter te worden. Maar om nu alweer vier pagina's volhardend dezelfde zetten te herhalen en alles wat ook maar enigszins positief is onder te laten sneeuwen en zelfs af te katten, dat is waarvan ik denk dat wel wat gematigder kan.

Peter

Sicco, ik ben het volledig met je eens.
Zoals je reeds schrijft: het enige dat men gaat bereiken
is dat producenten belgische nieuwigheden links laten liggen of er zeer
spaarzaam mee zullen omgaan. Ook in Duitsland zijn er bv op forums
telkens negatievelingen waarvan de kommentaar zeer snel verwijdert worden.
Kommentaar mag maar je moet er ook niet mee overdrijven
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Sicco, ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Hartelijk dank voor jouw bijdrage.

Om nu terug ON-TOPIC te gaan: wie heeft er al een exemplaar van dit model in handen gehad?
Ik ben benieuwd naar de eerste bevindingen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Sicco, Luc,

Indien VBV DUIDELIJK had gecommuniceerd dat er nieuwe tandwielen waren en hoe die bekomen konden worden, was er NOOIT dit item en deze meningen geweest.

Peter,

Ik heb liever GEEN Belgische modellen, dan modellen waar de kans reeel is dat ze enkel geschikt zijn om in de vitrine te staan.

Roland

Herwig

Citaat van: doomslu op 18 januari 2024, 14:59:42 PMOm nu terug    ON-TOPIC    te gaan: wie heeft er al een exemplaar van dit (nieuwe) model in handen gehad?
Luc Dooms,  forum-administrator   

deevie

Nog maar net een Budd gekocht. Ik wou volgende maand de 51 kopen met sound, maar is al niet meer op stock.

RoDY

Ik heb hem zelf nog niet gekocht. Maar al wel kunnen aanschouwen op de club bij ons. Sound klinkt zeer mooi (Of deze ook correct is, weet ik niet. Want ik zat nog in de pamper toen ze rond reden) :P

De trekkracht zit ook heel goed. We hebben er een treintje achtergehangen van zo'n 9 meter, in totaal 200 assen. Dit gebeurde zonder enige probleem.

Of deze nummer variant uiterlijk correct is weet ik niet. Daar ik te weinig van dit type loc ken.

Ik ben alvast aan het overwegen eentje te nemen in het geel.

*Detail voor de puristen: Geen verende buffers en opengaande deuren op dit model.

Jurgen

Ik wacht vol ongeduld op mijn gele TP IV met sound.

Zal misschien nog wel even duren, maar ik heb tijd!  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

RUNE

En ik op de groene van Monceau  :)

the_gold


Jurgen

Citaat van: the_gold op 25 januari 2024, 07:40:06 AMHier de 5166 museumloc

Wat is er eigenlijk mis met die van Mehano? Ik heb er één en die werkt nog perfect hoor. Ook het geluid is prima voor mij.

Ik zie niet meteen waar Van Biervliet nog kan upgraden. Als ik de reacties her en der bekijk, dan kan hun model perfect naast die van Mehano staan. Je zal alleen wat harder moeten zoeken naar een model van de 5166 van Mehano.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ACFI

Er zijn nog altijd de versies die niet uitgeleverd zijn zoals tijdperk III en de liefhebbers die geen Mehano 51 hebben.

ACFI

Davy

Goedemorgen!

Ik heb de gele versie al een tijdje in bestelling. Tijdens een winkelbezoek zag ik de groene versie voor het eerst in de vitrine staan. Ik was meteen overtuigd en heb de loc meegebracht.

Het is een prachtig model dat zeker en vast gezien mag worden.
Mooie details en de gedetailleerde onderdelen zijn allemaal mooi gemonteerd zoals het hoort.
De kleur en lijnen zijn heel fijn aangebracht.
Ik heb de loc zien rijden en ook daar zeer tevreden over.

Van mij mogen de andere versies er snel aankomen.

Ik kijk er naar uit om het verslag te lezen in Modelspoormagazine.

Groeten, Davy