Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Van Biervliet HLD 51

Gestart door the_gold, 08 januari 2024, 12:33:40 PM

the_gold




Eerste locs zouden volgende week uitgeleverd worden van dit nummer


Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

the_gold

#2
Ziet er inderdaad heel mooi en netjes afgewerkt uit. Ik zou graag een hebben in de toekomst als bv. de 5166 er komt.

Als ik 1 puntje van 'kritiek' mag leveren, ik ben niet zeker of de 'knal' gele nummers op het model kloppen t.o.v de grootbedrijf loc? Die zijn volgens mij eerder chamois.

Mijn complimenten aan VB!

SuSke

Zie geen foto van een model, alleen van de 1/1 loc  ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ACFI

Citaat van: SuSke op 08 januari 2024, 13:32:03 PMZie geen foto van een model, alleen van de 1/1 loc  ???
Idem. Wat wel meer gebeurt bij foto's van Facebook en consoorten (tegengehouden door de firewall van het werk).

ACFI.

RUNE

Wat betreft de kleur van de cijfers : de eerdere types hadden gele belettering, de latere types chamois beletttering.
Zo zijn ze ook toegepast bij VB.
http://vanbiervliet.com/Diesel-51.pdf

the_gold

De foto blijkt niet door te komen via de link op de VB website

the_gold

Citaat van: RUNE op 08 januari 2024, 14:25:41 PMWat betreft de kleur van de cijfers : de eerdere types hadden gele belettering, de latere types chamois beletttering.
Zo zijn ze ook toegepast bij VB.
http://vanbiervliet.com/Diesel-51.pdf

Op het werkelijk model van de 5114 lijkt het eerder geen chamois maar geel, op de folder van de 5114 staat dan wel weer chamois bij dat model. Kan natuurlijk aan de belichting liggen of een protomodel.

http://www.vanbiervliet.com/index_htm_files/7233.jpg

Brossel

Op de foto van het model van de 5114 op de website van Van Biervliet valt me ook iets anders op...

De 5114 was een van die 51ers die aan één zijde de zogenaamde 'rokken' om de buffers had. Die mis ik op dit model!  :-[

De echte 5114 had de normale buffers zonder 'rokken' aan de zijde van de ronde ventilatoren op het dak. De andere frontzijde, die we zien op de foto van het model, hoort de 'rokken' te hebben...

Eerder toonde Van Biervliet ongespoten handmonsters van een model met enkele koplampen maar wel met die 'rokken'... ???
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

the_gold

#9
Citaat van: Brossel op 08 januari 2024, 15:47:55 PMOp de foto van het model van de 5114 op de website van Van Biervliet valt me ook iets anders op...

De 5114 was een van die 51ers die aan één zijde de zogenaamde 'rokken' om de buffers had. Die mis ik op dit model!  :-[

De echte 5114 had de normale buffers zonder 'rokken' aan de zijde van de ronde ventilatoren op het dak. De andere frontzijde, die we zien op de foto van het model, hoort de 'rokken' te hebben...

Eerder toonde Van Biervliet ongespoten handmonsters van een model met enkele koplampen maar wel met die 'rokken'... ???



Ik vrees dat ge uw rokken ergens anders zult moeten zoeken, t'zijn gelukkig solden  ;D

Sicco

Voor zover ik het begreep zijn er zoveel detailverschillen (dak en front) dat er ergens een keuze gemaakt moest worden.
Zo zullen alle configuraties van twee tot vijf lichten die voorkwamen mogelijk zijn, alsook de verschillende daken en natuurlijk chassis met of zonder rokken
Er is geen aparte mal gemaakt voor de drie exemplaren die aan de ene kant rokken en aan de andere kant niet hadden.
Het was dus ofwel zo, ofwel geen groene loc met gele deuren (en ook geen afwijkend gele 5128)

ronny-vdv

Ik ben ook benieuwd naar de sound van deze lok.
Mvg,

ronny-vdv

the_gold

#12
Is het geen idee om 2-in 1 buffers te ontwikkelen met rokken? Die gewoon mooi aansluiten tegen het chassis wanneer men de buffer vervangt?  ;)
Ik denk maar wat voor de mensen die zich kunnen storen aan het ontbreken er van.

Ben benieuwd naar de andere nummertjes, heel mooie loc voor deze prijs.

the_gold


erwin9

Ziet er op het eerste zicht wel een erg mooie lok uit. Op de neus merk ik wel dat de aflijning tussen de fijne gele lijn en het groen niet erg zuiver afgelijnd is.
Maar ik vrees ook dat de motorisatie dezelfde is als de eerdere Van Biervliet modellen, en dan ben ik overtuigd om dit model niet te kopen, wegens de zeer slechte kwaliteit van de aandrijving. Het breken van de tandwielen op de motor as en aandrijfassen is een oud zeer bij Van Biervliet, en blijkbaar doet men daar geen moeite om hieraan iets te verhelpen.

Dus ik pas!  Wacht wel af over een of twee jaar om te zien hoe de kwaliteit van deze lok qua aandrijving zal zijn.
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas