Lasersnijder Vevor Lasergraveur - goede keuze ?

Gestart door paparacing, 07 januari 2024, 16:45:12 PM

paparacing

Mijn eerste post hier denk ik, hopelijk krijg ik hier ook wat feedback. Ik denk erover om een laser snijder te kopen en ik stuit op volgende machines
Vevor 50W
en
Vevor 40W

Vraag is, u hoort me al afkomen: zijn deze de moeite waard om modelspoor huizen te graveren én snijden: zo ja welke neem ik dan best ?
Bedankt !

Paulogic

Dag Christophe,

Och moeilijk om een keuze te maken voor iemand anders. Maar... ik wil u wel op weg helpen en wat advies geven.
Stuur eens een PM (persoonlijk bericht) en ik stuur u mijn coördinaten door. Ik ben al aan machine 3 op 13 jaar...
Zie ook C  (streepje) T r a c c s (punt) BEEEEEE
mvg,
Paul(ogic)

jean-luc

#2
Dag Christophe,

Ik weet niet wat je er mee wil doen, maar voor een gewone hobbyist zijn dit beiden zware machines.
Daarnaast lees je toch wat recensies met fouten over de K40 en K50. Youtube staat er vol van; ook van de mogelijkheden om het toestel te verbouwen.
Ik ben toe aan mijn tweede laser en koos voor de Sculpfun S30 Pro. Dit is een diodelaser van 10 Watt met een automatische airassist.
Daarbij een honingraat bord en je bent vertrokken. Het voordeel is dat Sculpfun een firma is die reeds enkele jaren bestaat en dat je steeds nieuwe onderdelen kunt krijgen via hun website. www.sculpfun.com
Om modelbouw gebouwtjes te laseren volstaat dit.
Succes en groeten, Jean-Luc