Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Marklin besturing

Gestart door Robert van den Broeken, 13 december 2006, 19:26:21 PM

Steven86

citaat:
Geplaatst door Robert van den Broeken

ja das niet zo fijn tonycabus ,

Bij mij in de startset zit een wit briefje met het goede nummer dat je in moet voeren . Die zat er niet in dus dat heeft die meneer van TT even uitgelegd en nu rijdt hij :D ben er erg blij mee .

Alleen zie er tegen op als ik andere locs koop , hoe moet ik dan weten welk nummer ik in moet voeren


http://www.maerklin.nl/systems/lok_datenbank_stand_2005_08.pdf
En dan het artikelnummer van de loc opzoeken.
Bijvoorbeeld: Zoeken op 33961. Adres 78, Delta loc.

Frans HOOYBERGHS

citaat:
alsof je mij erop aanvalt dat ik niks gelezen zou hebben


Beste Robert,

ik heb helemaal niemand willen aanvallen en gereageerd op een aantal problemen die men hier opwerpt. De handleiding in een reguliere startdoos met Mobile Station is trouwens een +/- 60 bladzijden tellende handboek en zit er dus normaal bij samen met het/de witte loc-boekje(s). En je kan natuurlijk pech hebben dat net in jouw doos er iets ontbreekt. De handleiding van de Mobile Station is in elk geval ook te downloaden van de M?rklin-websites. Dus geen aanval! En om op je laatste vraag te antwoorden. Als het een M?rklin-loc is, gewoon via "nieuwe loc" invoeren vanuit de databank in de Mobile Station, is het een andere loc via het adres. Of, je zoekt een M?rklin loc met +/- dezelfde eigenschappen als je niet-M?rklin-loc, voert die in, je wijzigt dan het adres en de naam en klaar! Het wordt in de handleiding heel omstandig en duidelijk uitgelegd (behalve die laatste truc voor niet-M?rklin-locs natuurlijk).

Robert van den Broeken

Ok? frans dan is dat bij deze neergelegd

alleen hoor ik jou praten over " niet marklin locs " ik heb altijd meegekregen dat je alleen marklin locs kunt laten rijden met het mobile station en op de marklin rails . Kunt u mij verdere uitleg geven over hoe je locs van roco bijv. op de marklin mobstat aan kan sluiten en ook kan laten rijden . Omdat ik de reeks 52 prachtig vind van de NMBS en die heeft marklin niet in zijn ass.

En dan nog een vraag de startset van mij is met c-rails en nu ik ok de groote baan ga werken wou ik graag k rails om het zelf te balasten . nu vind ik in de handleiding wel iets erover alleen wou graag jullie ervaringen doen hoe jullie het doen bij de marklin k rails . aangezien de mobstat een 10polige stekker heeft kan die niet zo maar op de rails .

INFO

Robert, dat kan omdat de andere merken treinen maken die geschikt zijn om op 3-rail te rijden en voorzien zijn van een Motorola format decoder.

Kijk bijvoorbeeld hier maar eens http://www.reynaulds.com/roco/r_ac.asp?item=lngNumericSort

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Robert van den Broeken

bedankt info vind die van vos logistics die disel ook een helemooie
er gaat echt een wereld voor me open

Ludwig

Robert,
Mijn 3 rail loc's van andere merken zoals Mehano en Rocco zijn alle uitgerust met een decoder van het merk E.S.U.
Deze geven geen probleemen maar misschien hebben sommige mensen andere decoders in gebruik en het zou niet slecht zijn hun ervaringen eens te lezen .
Dus een vraagje voor de andere op het forum: wat is jullie ervaring met decoders voor het motorola format die worden verkocht ?????
GROETJES
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

INFO

Ludwig,

Wat zijn dit voor dingen decorders?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ludwig

INFO, wat bedoel je eigenlijk ???
LUDWIG [:D]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Robert van den Broeken

Oke cota en meld die 3 rails loc zich dan automatisch aan of staat in de handleiding welke code je in de databank moet intoetsen

Ludwig

Robert,
Dat terug melden werkt alleen met een mfx decoder de welke alleen bij Marklin worden gebruikt ( let wel even op als je een loc koopt dat hij een mfx decorder heeft )
De andere Marklin decoders die gebruikt worden melden zich niet vanzelf aan maar moeten manueel in het station ingebracht worden dacht ik .
Dat zelfde telt voor 3 rail loc's van andere producenten die voorzien zijn van een decorder die het motorola format begrijpen .
Ik zelf heb nog het oudere systeem van Marklin en kan je dus niet echt alles uitleggen.
Is er iemand die Robert hier even kan verder helpen ????[:)]
GROETEN
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Klaas Zondervan

Ludwig, het is decoder, niet decorder.

Robert van den Broeken

Maakt niet uit klaas , ik weet wat hij bedoelt .

Ik heb nu ook een MSM en ik vind het een prachtig blad kan niet wachten op een ABO

bartie

Hallo Robert,
het adres van de loc staat in de handleiding vermeld, dus gewoon trein op rails zetten, mobile station op juiste adres zetten en rijden. Mehano bijvoorbeeld zet al zijn treinen op hetzelfde adres,dus als je daar 2 of meer treinen van gekocht hebt moet je het adres wijzigen via het mobil station. Hoe je dat doet staat ergens in een ander draadje vermeld.

Bart.

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Ludwig, het is decoder, niet decorder.


Niet te geloven de hoeveelste keer dit is dat ik dat verkeerd schrijf .[:I]
Zal bij het volgende bezoek bij de arts het toch eens moeten melden [:)]
LUDWIG


Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Robert van den Broeken

Bedankt bartie . Ik zal er wel op letten .

Nu de tafel klaar is is het wachten op de rails .

En ik zag bij TT een aansluitrail kan in die aansluit rail de transformaten en de mobstat ?