Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Marklin besturing

Gestart door Robert van den Broeken, 13 december 2006, 19:26:21 PM

Ludwig

Zeg Robert ben jij niet bijna jarig ??[:)]
Ik heb hier nog een MSM magazine nr 13 liggen en heb hem dubbel .
Als je je adres via een mail naar me doorzend stuur ik hem wel met de post naar je toe. (als beginnerscadeau)
Als je intresse hebt laat je maar iets weten .
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

n/a

M?rklin Systems zou terug naar af gaan heb ik gehoord. Zoveel bugs en ellende met Mfx dat ze (w?????r!!!!!!!) op wat nieuws zitten broeden. Als het er nog van komt natuurlijk. Het gaat er inderdaad niettegenstaande euforische berichten (pure propaganda, van wie hebben we dat nog gehoord??) steeds slechter.

Greg

Ik weet niet waar je die info haalt over iets nieuw??
Het is hoe dan ook het eerste wat ik er van hoor, en ik vind het vrij raar omdat
- ik nog nooit met mfx 1 probleem gehad heb (anderen wel das waar maar zeker niet iedereen)
- er ook steeds meer vraag komt naar mfx, en meer aanbod komt voor sound via mfx (ik denk aan 13 van LS)
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Robert van den Broeken

Beste modelspoorders ,

Ik heb inderdaad het mobile station door de war gehaard . Ik heb een startset te vroeg gekregen . Ipv van 30 december voor me verjaardag heb ik hem eergister al gekregen van totaltrain samengaande met het boek Moldelspoor baan ontwerpen compleet handboek van Bernard Stein .
Dus ik had me verjaardagspresentje al . Ik was blij maar me ouders teleurgesteld . Ik leg de baan uit en volg netjes de instructies . Maar nee hoor er gebeurt niks heb er 10 mensen naar laten kijken en niemand kon hem laten rijden . dus moet ik hem eerst maar weer terugsturen naar de winkel . Het was een marklin startset met de DB loc  33961 (Marklin artikelnummer ) prachtig mooie robuuste loc en met een paar mooie wagonnetjes erbij . Ik heb heel wat gescheld naar buiten gebracht want ik was zo betreurd omdat ik dacht ik ga mooi rijden en dan doet hij het niet . Dat is het laatste wat je verwacht bij een marklin startset , Maar overal kunnen fouten onstaan dus neem ik ze niks kwalijk .

Ik heb ook in het Dagblad van het noorden gelezen dat het was slechter ging met het mooie merk Marklin en dat ze voor 30 miljoen hun laatste aandelen hadden verkocht en ze nu weer geld hadden om vooruit te kijken . En hun streven was nooit een trein in elkaar laten zetten door chinezen .

Zo eerst wel weer even genoeg dacht ik :P volgende keer de afmetingen enz. van de zolder en de onderbouw komt deze week ook .
Dus het komt steeds dichter bij . En ludwig harstikke bedankt jongen voor je aanbod , het mailtje is al onderweg naar u .

Mvg Robert

Ludwig

Robert, het is je gegund .
En laat je niet van slag brengen door die tegenslag met je beginset h? [;)]
Volgende week gaat hij op de post, veel lees plezier
groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Robert van den Broeken

ik laat me zeker er niet door van slag brengen ludwig
geen enkele tegenslag zal mij weerhouden van deze hobby
behalve als mijn hobby ruimte in de fik vliegt :P maar daar gaan we niet van uit

tonycabus

Ook weer zo eentje gehad.... De Mobile Station herkende de lok niet!
Dus maar op de 6021 geprobeerd het adres te achterhalen (dat was 24) en dan even gefoefeld, 24 ingesteld op de mobstat en vertrokken. Leuk voor de klanten!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Robert van den Broeken

ja das niet zo fijn tonycabus ,

Bij mij in de startset zit een wit briefje met het goede nummer dat je in moet voeren . Die zat er niet in dus dat heeft die meneer van TT even uitgelegd en nu rijdt hij :D ben er erg blij mee .

Alleen zie er tegen op als ik andere locs koop , hoe moet ik dan weten welk nummer ik in moet voeren

Anarchy

Dat staat in de handleiding van de betreffende lok Robert.

Ludwig

Robert,
Ik ben vandaag op de post geraakt en heb je magazine opgestuurd .
GROETJES
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Frans HOOYBERGHS

Als iedereen nu eens zou beginnen met de handleidingen te lezen van de producten die men koopt, dan zou al heel veel opgelost zijn. Mijn ervaring leert, dat mensen met vragen, vaak heel verbaasd zijn als ik met hen de mee "gekochte" handleiding doorneem en ze vaststellen dat ... "Aha-erlebenis". In elke "regulier" gekochte startdoos of loc-doos van elk merk zit een goede handleiding, en daar vind je hoe je loc-adres is ingesteld en te wijzigen is, hoe je ... en ... Als je Mobile Station trouwens de loc niet direct herkent kan je, na het raadplegen van de handleiding, toch vaststellen dat je mits het invoeren van het artikelnummer uit de databank je je "nieuwe" loc kan laten rijden. En dat natuurlijk altijd wel eens iemand pech kan hebben, dat zal je altijd en met elk product hebben. En heb je toch nog vragen, dan kan je misschien eens in de Modeltrein Academie gaan kijken [:)]. En wees blij dat er nog mensen zijn die M?rklin, Fleischmann, Pico, Mehano, Roco, ... kopen. Of gaan we hier weer het verhaal van 10 kleine negertjes vertellen en mekaar de kop af doen. Alsof er in de modeltreinwereld plots firma's zijn die het wel geweldig doen. Laten we elkaar helpen. Zeg, het is tenslotte bijna Kerstmis, je weet wel "die dag da ze nie schieten".

Steven86

citaat:
Geplaatst door Rxl

M?rklin Systems zou terug naar af gaan heb ik gehoord. Zoveel bugs en ellende met Mfx dat ze (w?????r!!!!!!!) op wat nieuws zitten broeden. Als het er nog van komt natuurlijk. Het gaat er inderdaad niettegenstaande euforische berichten (pure propaganda, van wie hebben we dat nog gehoord??) steeds slechter.


bron?

Robert van den Broeken

citaat:
Geplaatst door Frans HOOYBERGHS

Als iedereen nu eens zou beginnen met de handleidingen te lezen van de producten die men koopt, dan zou al heel veel opgelost zijn. Mijn ervaring leert, dat mensen met vragen, vaak heel verbaasd zijn als ik met hen de mee "gekochte" handleiding doorneem en ze vaststellen dat ... "Aha-erlebenis". In elke "regulier" gekochte startdoos of loc-doos van elk merk zit een goede handleiding, en daar vind je hoe je loc-adres is ingesteld en te wijzigen is, hoe je ... en ... Als je Mobile Station trouwens de loc niet direct herkent kan je, na het raadplegen van de handleiding, toch vaststellen dat je mits het invoeren van het artikelnummer uit de databank je je "nieuwe" loc kan laten rijden. En dat natuurlijk altijd wel eens iemand pech kan hebben, dat zal je altijd en met elk product hebben. En heb je toch nog vragen, dan kan je misschien eens in de Modeltrein Academie gaan kijken [:)]. En wees blij dat er nog mensen zijn die M?rklin, Fleischmann, Pico, Mehano, Roco, ... kopen. Of gaan we hier weer het verhaal van 10 kleine negertjes vertellen en mekaar de kop af doen. Alsof er in de modeltreinwereld plots firma's zijn die het wel geweldig doen. Laten we elkaar helpen. Zeg, het is tenslotte bijna Kerstmis, je weet wel "die dag da ze nie schieten".



en als jij heel even mijn post goed door geen lezen staat er in dat dat witte papiertje er NIET in zat . ik heb de handleiding goed gelezen en ik heb elk nummer geprobeerd wat op elk papiertje stond die bij de doos in zat en toen ik het echt niet meer wist toen heb ik pas TT opgebeld . Helemaal niet onvriendelijk bedoeld naar jou toe hoor . mar het lijkt wel alsof je mij erop aanvalt dat ik niks gelezen zou hebben uit de doos

Robert van den Broeken

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Dat staat in de handleiding van de betreffende lok Robert.



Okeej bedankt Anarchy
en sommige hebben ook MFX decoders las ik in Handleiding van de starterset

Anarchy

Ja,

als je zo'n loc met een MFX decoder hebt moet je geen adres invoeren. Als je de loc op de baan zet komt hij na enkele seconden op je scherm van het MobStat.