Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Piko 2024

Gestart door Sicco, 30 december 2023, 10:55:54 AM

Sicco

Nieuwe catalogus met de nieuwtjes
https://www.piko.de/KAT_PDF/2024/99504.pdf

Zeer teleurstellend met name voor België dat, toegegeven, erg verwend was. Maar zelfs geen bolle neus variant. Ook niks te bespeuren van de 11/12/21/27 waar hardnekkige geruchten over gingen en wat gezien de ICR en de Oost-Europese afzetmarkt ook logisch zou zijn.

Jurgen

Ach, maakt niet uit. Zo heeft onze portemonnee wat ademruimte.

Al moet ik toegeven dat ik dit jaar nog niet te veel heb uitgegeven...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ceuleer

Ik heb de catalogus eens bekeken, er staan toch een stuk of 30 modellen in met een Belgische vlag erbij, is dat dan teleurstellend ?

Sicco

Dit gaat uiteraard over nieuwigheden

PeterVG

Deze kwam ik tegen, een Eaos voor het vervoer van zinkerts zoals deze reed in de relatie Antwerpen - Frankrijk.
Je kan een 51 voor deze bloktrein hangen ;-)





Mechelen, 6 november 1998

Jurgen

Goed om te weten. Mijn reeks 51 is afgelopen jaar al besteld.

Ik ga er eens over nadenken. Eerst afwachten wat de overige fabrikanten voor onze voeten gaan gooien volgend jaar.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mark7758

Is alleen zo jammer dat er 20 of meer in 1 trein zitten.
Maar wel een leuk idee.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Alan On Track

We zijn de laatste jaren inderdaad verwend geweest, en ik denk dat de nummervarianten menig modelspoorder gelukkig zal maken.
Ik zou echter niet verschieten moest er binnen dit en een paar jaar een Type101/ Reeks29 uitkomen van Piko, gezien de Franse E-loc die ze nu in hun catalogus brengen. 
Modelbouw is een kunst

SuSke

De 'voorloper voor onze type101 / reeks29 is de SNCF BB300 reeks, niet de BB8100 die ze nu voorstellen.

De BB8100 lijkt sterk op de BB300, dus de verwarring is logisch.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Bart12

Gekke keuze voor de Traxx kleurvariant 2863, ze heeft amper een jaar zo rond gereden...
En het is er ook eentje die niet in sandwich gezet kan worden.

Hadden ze niet beter een 28er gekozen die Benelux en goederen (in oa ook Duitsland) heeft gereden?

JerryCrazy

Vooral omdat de 2861 al in 2015 is uitgebracht.

Het zou beter zijn geweest om een B-Logistics of Lineas versie te maken, bijvoorbeeld een groen en grijze met het Lineas logo, of een klassieke groen en grijze voor goederen (2802 en 2813 waren voor de IC Benelux).

Of zelfs een nieuwste generatie Benelux zoals de gele sticker, of de huidige 2808 die leuk is.

Bart12

Het is begrijpelijk dat Piko een Belgische loc uitbrengt voor hun Benelux stammen natuurlijk, maar de 2804-2813 in de eerste livrei kunnen in enkel tractie of sandwich met een stam of met goederentrein. (2805 en 2813 zijn al wel eerder uitgebracht)
En er zijn nog hogere nummers in de 28 reeks die eerst enkeltractie Benelux reden en daarna goederen.

Een recent aangepaste 28er zou natuurlijk ook erg leuk zijn. 2812 met een kerstboompje op zou zeker mooi staan onder een echte kerstboom  ;D

Voor goederen in België kregen we vorig jaar de Medway, een Railpool met Lineas logo zou wel leuk zijn, voor goederentreinen maar ook de slaaptrein van European Sleeper.
Verder keuze genoeg natuurlijk: TCA, Alphatrains limoen, RTB met skyline van Antwerpen, Rotterdam, Aken, en nog al die andere varianten die Van Biervliet aan had gekondigd...

the_gold

Ik begrijp hun beweegredenen niet. Er is zoveel leuk spul in grootbedrijf tegenwoordig. Komen ze met dit af...
Ik lees hierboven al enkele leuke idëen.

Er moet dringend een professioneel platform komen waar piko,roco,... de noden van Belgische verzamelaars kan opvolgen of suggesties kan meenemen. Als je nu een suggestie stuurt krijg je meestal geen reactie.

Bvb. Een AM in new-look? Elke firma die opvolgt wat er leeft in de modelspoorwereld moet nu toch weten dat dit een goudmijn kan zijn?

Sicco

Nou het was tot ene jaar geleden extreem goed bij Piko voor de Belgische markt met de 28, Brossels, rangeerlocs enzo, dat kunnen we nu toch niet al zijn vergeten?  ;D
Ik neem aan dat men nog steeds dezelfde vertegenwoordiger heeft? Of is daar iets in gewijzigd?

the_gold

#14
Liever eens een 83/84/andere rangeerlocs... ;) daar valt iets mee te rapen. Een re-run 82/73 was zeker welkom.