Mijn modelspoor geschiedenis

Gestart door videofred, 20 december 2023, 15:21:58 PM

videofred

Hallo iedereen,

Ik weet niet of het interessant is voor jullie, maar ik had hier nog zoveel foto's en filmpjes van vroeger en ik besloot om mijn persoonlijke modelspoorgeschiedenis als website te presenteren.

Voor de retro liefhebbers: er is veel aandacht besteed aan de Faller AMS autobaan.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

modelspoor.super-8.be

inlog: modelspoormagazine
wachtwoord: videofred298

hopelijk veel kijkplezier!

Fred.
Model Railroading is ..... plezant!

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp


Reichsbahn

heel herkenbaar... als ik op 2deHands surf en AMS dingen tegenkom, twijfel ik steeds om die te kopen... Nostalgie

Michael

Freddy bedankt voor het delen, ik kan je helaas niet helpen, ik heb geen films en geen foto's uit die tijd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

nmbssncb

Dank, Fred, voor de videos (8 mm) vooral die van het (Europese) spoorwegmaterieel op de Expo '58.

Ik ben als bijna 10-jarige 2 keer op de Expo 1958 geweest. De 1ste keer in het voorjaar met de 4de klas van de gemeenteschool; de 2de keer in september met de 5de leerjaar van de RMS Gent).  Helaas hebben de begeleiders van beide klassen ons groepje kinderen toen niet langs het spoorwegmaterieel gebracht. Te weinig tijd, niet "interessant" of ben ik het vergeten?  Ik herinner mij wel de "bewegende" SABENA vliegtuigjes en smeltende chocolade in "zwevende" cabines van een chocoladefabrikant (Jacques?).

In oktober 1958 kochten mijn ouders mijn eerste Märklin trein (daarvoor had ik "blikken" treintjes).  Ik ben 3-rail trouw gebleven omdat "omschakelen" naar 2-rail te ingrijpend was.  Zo te zien ben jij wel meteen na de 3-rail Antex startset overgegaan op 2-rail.

Willy

nmbs < Willy > sncb
===============

guydhaese

Heel leuk, Fred.
Erg mooie video's van destijds!
Dank u, en het allerbeste.
Guy

RailKees

Heel mooi.

De Antex startset staat hier ook nog steeds (uit 1967 of later).
Meer van mijn b(r)ouwsels zijn te vinden alhier:
https://instagram.com/railkees
https://www.flickr.com/photos/29897166@N06/

videofred

Iedereen bedankt voor de waardering  :)


Citaat van: nmbssncb op 21 december 2023, 13:46:59 PMDank, Fred, voor de videos (8 mm) vooral die van het (Europese) spoorwegmaterieel op de Expo '58.

Mooi hé. Mijn favoriet is de TEE gevolgd door de bolle neus van de NMBS.

Citaat van: nmbssncb op 21 december 2023, 13:46:59 PMIn oktober 1958 kochten mijn ouders mijn eerste Märklin trein (daarvoor had ik "blikken" treintjes).  Ik ben 3-rail trouw gebleven omdat "omschakelen" naar 2-rail te ingrijpend was.  Zo te zien ben jij wel meteen na de 3-rail Antex startset overgegaan op 2-rail.

Dat was eerder toevallig. Om die bromfiets te kunnen kopen, verkocht ik al mijn Marklin materiaal. Jaren later begon ik opnieuw met de hobby en toen ontdekte ik Verborgh in Gent. En er was gewoon meer keuze in 2-rail.  En vooral: type 59 van Roco: eindelijk eens een Belgisch model met een toendertijd compleet nieuwe aandrijving met de centrale motor met vliegwiel.

Fred.
Model Railroading is ..... plezant!