Garagezolder baan

Gestart door Robert van den Broeken, 11 december 2006, 18:06:04 PM

Robert van den Broeken

Dit plaan is het gewoon ik zie alles erin echt prachtig die gaat het worden ik laat het gelijk uitwerken in wintrack  gerolf echt hartstikke bedankt man .


doomslu

Jawadde, Gerolf, dat ziet er inderdaad knap uit. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ludwig

Gerolf, hoed af voor je man.
Ik vind het een knappe basis .
Het afwerken is nu aan jou Robert
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

Er zijn nog wel wat verbeteringen mogelijk. Ik zie vb. net dat ik geen uithaalspoor heb voorzien voor het rangeerterrein. Dat moet dan mar in die wintrack-tekening toegevoegd worden. Succes ermee!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Nu wil ik geen pessimist zijn, maar de beveiliging van die baan...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Havoc
Nu wil ik geen pessimist zijn, maar de beveiliging van die baan...
... als je (vol-)automatisch treinverkeer wil, heb je er inderdaad een vette kluif aan om dit verkeer in veilige banen te leiden. Zeker als je drie treinen permanent wil laten rijden [^]
Meer treinen tegelijk zal leiden tot files, denk ik [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Robert van den Broeken

Ik ga niet volledig digitaal alles met de hand ;)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Robert van den Broeken

Ik ga niet volledig digitaal alles met de hand ;)

Ook het verzetten van wissels?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


Robert van den Broeken

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Robert van den Broeken

Ik ga niet volledig digitaal alles met de hand ;)

Ook het verzetten van wissels?



Hiervoor wil ik de schakelborden gebruiken van marklin .
zo kun je een een groene en rode knop indrukken van rechts links te veranderen

Robert van den Broeken

wat is een uithaal spoor dan en waar hoord dat te zitten

Gerolf

Een uithaalspoor (de correcte benaming is misschien anders) is een spoor waar een rangeerloc een reeks wagens kan intrekken, om die vervolgens op te drukken op een ander spoor. Dit moet een apart spoor zijn, zodat de hoofdlijn niet gehinderd wordt door deze treinbeweging.
Op mijn laatste plan-voorstel zou dit uiterst links moeten komen, aansluitend op de linkse wissels van het havengedeelte en parallel aan de buitenkant van de boog van de hoofdlijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Meestal is een uithaalspoor ook naast de hoodlijn gelegen, onderaan de bundel zodat deze voor alle sporen kan gebruikt worden.
Tom

Tom

hier een voorbeeldje, de uithaalsporen zijn omcirkelt.

[/img]
Tom

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw