Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Garagezolder baan

Gestart door Robert van den Broeken, 11 december 2006, 18:06:04 PM

Robert van den Broeken

jah ,, maar probeer met mijn opmerkingen een nieuwe schets te maken en dan zien we wel weer heel even verder oke .

En heb je echt geen msn adres ofzoiets dat me makkelijker kunnen communiceren

doomslu

Robert, een plan door iemand anders gemaakt zal moeilijk volledig aan je eigen wensen voldoen. Toch vind ik dat je zou moeten inzien dat in het plan van Gerolf heel wat goede dingen zitten, vanuit zijn eigen ervaring.
Maar, als je nu zelf eens probeert te veranderen wat je wil en dat hier dan post, dan kan Gerolf, en iedereen die het wil, proberen er opbouwende kritiek op te geven. Is dat geen idee ?
Stel dat je geen keermogelijkheid wilt, zoals je al aangaf : knip het weg.
Indien je het niet op de PC kunt/wilt doen : druk het plan af, ga er desnoods met schaar en potlood tegen aan en scan dat dan in.
Succes er mee ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Robert,
- Heeft die mark van 't hoff die je kent dit plan al eens bekeken?
- Ik doe niet mee aan msm (tot ontgoocheling van meerdere mensen die ik ken)

- Zoals ik in het begin aanhaalde, zou ik in die ruimte iets totaal anders opbouwen. Je grote plaat met twee gaten vind ik niet echt geschikt voor de opbouw van een modelspoorbaan. De toegankelijkheid van je baan, zowel voor jezelf als voor publiek, is immers veel te lastig.
- Als ik je goed begrijp wil je op je baan gewoon een grote (dubbelsporige) ovaal met aftakkingen naar een depot, industrie, rangeergedeelte, ... en ??n of twee haltes op die lijn. Dat lijkt me toch niet zo lastig om zelf te tekenen? Anderzijds denk ik dat je met dat concept je baan, eens in bedrijf, vrij snel "saai" zal vinden.
- Je hebt al een plan "op je PC en in je hoofd". Wat is het probleem dat je dit niet kan tonen op dit forum?
- Ergens haal je aan dat gebouwen niet hoger kunnen zijn dan 20cm. Is het plafond te laag (vergelijk eens met de 3D-schets) of zeg je dit omwille van de bereikbaarheid van verre baandelen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DelticPower

Hoi Gerolf, ik zie dat je ontwerpen nu al op twee forums (Beneluxspoor) worden geplaatst. Je wordt voor Belgie wat Rolf Knipper is voor de Duitsers.

@ Robert van den Broeken, als je de goedwillende ontwerpen van iemand op een ander forum plaatst, zet er dan zijn naam bij. Dit is wel zo vriendelijk voor de inspanning die er wordt geleverd.

Veel succes en veel inspiratie toegewenst.
Groeten van Jan

D_Loc

Gerolf,

Ik vind het zeer knap dat je zo snel een professioneel uitziend ontwerp uit Coreldraw kunt 'toveren'. Ik heb mijn ontwerpje ook met Coreldraw gemaakt maar dat ziet er lang niet zo strak uit als dat van jou.
Hoe krijg je de wissels zo vloeiend? Ik heb bij de wissels behoorlijk zitten pielen om geen uitstekende lijntjes te krijgen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Robert van den Broeken

dacht dat ik dat al gedaan had deltic power , sorry is alsnog gebeurd

Ik wil zelf ook best met wintrack iets proberen alleen moet ik weten hoe je die rondingen in je tafel in wintrack zet

dancer

dat deel "hondebot " gecombineerd met de ovaal vind ik wel graaf! maakt een interessant rijverloop mogelijk..
de kleine cirkel is niet realistisch maar maakt het voor de baan wel leuker en meer fantasievol..... plus dan kun je nog meer treinen zien rijden..

dancer

die diagonale brug is inderdaad voor het blote oog wel graaf.. de meeste bruggen op de banen staan gewoon zo dat je ze in de lengte ziet...

Gerolf

citaat:
Geplaatst door D_Loc
Hoe krijg je de wissels zo vloeiend? Ik heb bij de wissels behoorlijk zitten pielen om geen uitstekende lijntjes te krijgen.
Inzoomen, kromme omzetten naar bezier en zonder "snap-to" bijtrekken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

citaat:
Geplaatst door dancer
de kleine cirkel is niet realistisch ..
Vandaar dat ik die zoveel mogelijk in een hoek heb gelegd, waar het "publiek" het niet zo makkelijk ziet. Verder valt die nog te camoufleren met gebouwen, bomen, ...

@Robert: Op beneluxspoor gaven ze je een prachtig alternatief voor een ontwerp, namelijk een gekruiste vier-kijkkasten-baan uit de Model Railroader van oktober. Dat lijkt me een ontwerp om toch eens rustig te bekijken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

boke

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door dancer
de kleine cirkel is niet realistisch ..
Vandaar dat ik die zoveel mogelijk in een hoek heb gelegd, waar het "publiek" het niet zo makkelijk ziet. Verder valt die nog te camoufleren met gebouwen, bomen, ...

@Robert: Op beneluxspoor gaven ze je een prachtig alternatief voor een ontwerp, namelijk een gekruiste vier-kijkkasten-baan uit de Model Railroader van oktober. Dat lijkt me een ontwerp om toch eens rustig te bekijken.



Gerolf, die kleine cirkel wordt die dikwijls toegepast op modelbanen? In het plan dat je voor mij maakte, heb je deze cirkel ingewerkt en nu zie ik dat de cirkel ook voorkomt in het ontwerp voor Robert! Het is inderdaad niet realistisch maar de cirkel biedt vele speelmogelijkheden en is eigenlijk een beter alternatief dan een keerlus! Ikzelf ben ook nog steeds aan het denken en plannen, maar die cirkel die je me aanbood probeer ik er zeker (verdekt) in te krijgen! [;)]

Groetjes,

Boke

Gerolf

Ik heb geen idee of zo'n cirkel vaak wordt toegepast. Het idee is niet van mezelf, maar heb ik op dit forum ooit eens opgepikt.
Het kan wat problemen geven bij automatische sturingen, maar ik vind het een handige/ruimtebesparende manier om je treinenverloop te be?nvloeden. Vandaar dat ik het idee nu voor de tweede keer in een plan verwerk.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door D_Loc
Hoe krijg je de wissels zo vloeiend? Ik heb bij de wissels behoorlijk zitten pielen om geen uitstekende lijntjes te krijgen.
Inzoomen, kromme omzetten naar bezier en zonder "snap-to" bijtrekken.


Gerolf, bedankt voor de tip! Het werkt perfect, dat ik dat niet eerder geprobeerd heb.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Robert van den Broeken

zo goed ken ik mark ook niet hoor peter ,,

Maar heb nog eens goed naar je plan gekeken . en opzich is het inderdaad wel een mooi plan en kan ik het idd een beetje wegwerken met bomen en boos e.d.

Van mij mag je het plan verder uit gaan werken bij de bekolings installatie diesseltankplaat en de ringloods erbij op , en dan zal ik er wel een mooie wegennetwerk bij maken en planning van wat ik er voor de rest bij wil en mischien dat we het dan definitief in kunnen plannen en we het in een railprogamma kunnen proggameren .

Gerolf

Wat aangepast, wat bijgetekend:



de haven is naar "boven" verhuisd, locdepot wat uitgebreid, idee?n voor wegen, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw