Heljan Schaal 0

Gestart door Paulogic, 15 december 2023, 13:07:21 PM

Paulogic

Zoals reeds hier gemeld ben ik aan het werk aan een Schaal Nul module baan om te kunnen meenemen naar ...

De sporen zijn van Lenz, wisselaandrijvingen en decoders van ESU maar nu nog rijdend materiaal.
Ik kocht al één Lenz wagon (22 cm) om wat maten te hebben en dacht oorspronkelijk aan een Lenz Diesel Loc
(kortste versie) om te kunnen rangeren. Het baanplan is een kleine time-saver.
Maar ik zag recent deze binnenkort verkrijgbare kleine dieseltjes van Heljan. Er moet nog wel een decoder (en batt)
in maar dat kan heel gemakkelijk met een ESU. Vermoedelijk plaats genoeg want sommige hebben al een speaker ingebouwd.

Heeft iemand ervaring met producten van Heljan in deze schaal aub?

Hattons Heljan O
mvg,
Paul(ogic)

rgp

Paul,

Ik heb van heljan twee nohabs (1 is al een HLD54) de andere moet nog omgebouwd worden.
Zijn digitaal en digitaal sound, en rijden perfect !

Roland

Den Eric

Denk dat Paul het over de kleine rangeerder lokjes heeft van Heljan, te zien in de link die hij bijgezet heeft.
Den Eric

Paulogic

Dank u Roland,
Dat zegt mij al wel dat Heljan dus goede loc's maakt.
Die hele kleintjes in de link zijn zo betaalbaar dat ik er 2 heb voor slechts één Lenz.
Ook al zijn die kleine niet direct "Belgisch" als industrielotjes kunnen deze zeker wel dienen mits
wat dichterlijke vrijheid in bijkleuren of wat bij te werken.
mvg,
Paul(ogic)

evan

Hey Paul,

Spoor 0 Heljan is best ok.

Even wel een anekdote, maar weet niet of je het belangrijk vindt.
Het gaat hier om een Engels model 1/43,5 en Lenz is Europees 1/45...

Groetjes en veel rangeerplezier

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Den Eric

Inderdaad en dat verschil is groter dan je denkt reeds. heb je een meel verstuurd.
Den Eric

Paulogic

Evan, Eric,

Dank u. Eric, mailtje is ondertussen beantwoord met wat vertraging. Lig al enkele dagen te puffen met een
verkoudheid op 1/1... haha.
mvg,
Paul(ogic)