Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Piko Bolle-Neus 52495

Gestart door oli 11/01, 07 december 2023, 15:26:32 PM

oli 11/01

Hallo

Ik heb een Piko Bolle Neus 202007 bij Olaerts gekocht. Deze is MFX Wisselstroom.

Onmogelijk te doen rijden, de Mfx kan niet gelezen worden.

Optie van Olaerts. Naar Piko onder garantie weersturen, het werk kan ongeveer 4 maanden duren.

Mijn vraag.

De sound heb ik niet nodig. Is het mogelijk de decoder door een Esu te vervangen, als ja, welke ( Zonder sound )

In dat geval, welke CV moeten wijzigd worden om de lichten op de juiste plaats te kunnen hebben.

Bedankt en sorry voor mijn Nederlands.  :-\

D_Loc

Ik heb in de 5204 destijds een ESU Loksound gezet, zie onderstaande link (download staat daar ook):

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,34075.msg503471.html#msg503471

Als je die kan omzetten naar een Lokpilot heb je waarschijnlijk in een keer de juiste CV's.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

oli 11/01

Bedankt voor info, Dirk. Ik zal kijken of het mogelijk is. ;)  ;)

nmbssncb

Olivier,

Je hebt de locomotief bij Olaerts gekocht. Online of in de winkel?
Is de locomotief getest in de winkel of op een andere (test)baan?
Indien de locomotief nog onder garantie is (2 jaar standaard in de EU) dan kan je die terugbrengen/terugsturen naar Olaerts en die dient hem dan terug te sturen naar Piko voor onderzoek/reparatie.

Welk stuurapparaat gebruik je?  ECoS, Märklin CS of MS, of ...?

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

oli 11/01

Hallo Willy

Ja, nog altijd met waarborg. Verzenden naar Olaerts kan, maar ze hebben me gezegd dat rond 4/5 maanden kan duren.
Ik gebruik een MS2 en een CS2.

Op de 2 gaat de herkenning niet tot einde. Op de MS2 gaat het tot 20 minuten zonder succes maar probeert te zoeken



En plots begint de loc te rijden zonder controle??????.
Ik heb altijd problemen met die Piko/Uhlenbrock decoders, daarom mijn vraag voor de mogelijkheid een Esu erin te zetten, maar ik heb geen Lokprog om allen CV te mappen.

nmbssncb

Olivier,


Ik heb de Piko 52784 (NMBS Rh 554, uitvoering geel/rood, bedrijfsnummer 4618) en die heeft een Piko SmartDecoder 4.1 PluX22, multiprotocol.
Op mijn ECoS 50210 staan én het mfx/M4 én het RailCom+ protocol aan.
De NMBS 4618 rijdt momenteel met het mfx/M4 protocol, maar ik heb de railbus ook weleens op DCC 128 laten rijden.  Om dat te realiseren moest ik wel eerst het mfx/M4 protocol uitzetten op de decoder.

Probeer eens met uitsluitend het mfx/M4 protocol aan op de CS2 en alle ander protocollen uit (of misschien alleen RailCom+ uitzetten), en op de MS2 als dat kan, en test of de locomotief zich dan correct aanmeldt.  Soms zitten protocollen elkaar in de weg.  Ik heb geen ervaring met de CS2 of de MS2.  Soms gebruik ik nog wel eens de CS1 Reloaded.

Hebben de CS2 en MS2 de laatste updates?

Misschien heeft Piko een oplossing op jouw probleem.  Je kan ze altijd contacteren op: https://www.piko-shop.de/en/contact.html.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

oli 11/01

Bedankt Willy

Ik heb anders gedaan. De Mfx en de MM protocollen heb ik op mijn MS2 uitgezet.
De loc heeft zich zonder probleem in DCC aangemeld.

CiteerSoms zitten protocollen elkaar in de weg

Het moet zijn.