Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Aankoop vanuit UK vraagje

Gestart door svvander, 03 december 2023, 20:45:07 PM

svvander

Een hele tijd terug was er heel veel te doen over de Brexit en de mogelijke extra kosten die er zouden komen bij aankopen vanuit de UK.

Nu had ik daar zelf niet heel veel aandacht aanbesteed en bijgevolg weet ik niet wat er nu extra aangerekend wordt en of het nog zo is. We hadden via de club graag een aankoop willen doen bij Hattons.

Dus, heeft er iemand onlangs nog iets besteld bij bijvoorbeeld Hattons en wat zijn de extra kosten die te verwachten zijn?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Herwig


Hattons  Prices & conditions
Non UK customers
Non UK customers are responsible for any duty or import taxes charged by their respective Customs Service upon the arrival of goods in their country. Customers should contact their respective customs service for details of any charges that may be levied, or regulations that may be applicable. Customers who do not pay these charges may have their parcel(s) returned to us by the customs service concerned. In the event of this happening the customer would forfeit the postage paid and would be liable for a second postage charge if they would like the parcel(s) to be re-sent.

Maar mogelijk zijn er in praktijk oplossingen voor dit scenario.

rgp

Sven,

Als je voor meer dan 150 a 200 euro koopt (bedrag hangt af van winkelier) en ze bereid zijn om zonder VAT (BTW) te leveren, dan bestel je en betaal je de gekochte goederen zonder Engelse BTW (VAT) van 20%.  Je moet de goederen hier inklaren en 21% BTW betalen.  Die inklaring kun jezelf of via De Post laten gebeuren (extra kost +/- 35 euro).

Roland

svvander

Bedankt voor de verduidelijking allen, ik ga er mee aan de slag.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Luc

Ik heb bij Rails of Sheffield 2 machientjes gekocht, dat was ongeveer 320€, en de post heeft mij 103€ kosten gevraagd (in meilleure).
Oufti!

evan

Tip:

Vraag om evt. te versturen via DHL of UPS indien mogelijk en niet via de normale post.

Dat gaat sneller en die hebben hun eigen douane ambtenaren. Zo krijg je tijdens de verzending al bericht van je kosten en kan je die online betalen.  Dit neemt in totaal 2 dagen in beslag. 
Als t via BPOST en de douane gaat... dan is het een beetje zoals Murphy jou gezind is.  De levertijd en berekening van de kosten zijn onvoorspelbaar.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirk

in deze heb ik een beetje geluk, ik heb een stiefzoon die in GB woont, ik kan dus lokaal laten bezorgen en dan eventueel privé laten versturen door de stiefzoon. De kans dat dan gecontroleerd wordt is nihil, zeker tijdens de eindejaar feesten. Ken je niemand in Engeland die dat voor jou wil doen?
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

rgp

Luc,

Dan heb je 2 keer btw betaald, je had moeten vragen om without VAT te sturen

Roland

Luc

Kan wel zijn!  8)

Ik zal toch liever IN Europa bestellen, voortaan...
Oufti!

ramdani

onlangs bij de Tramfabriek besteld, is via gewone post gekomen, niets moeten betalen;
iets anders bij dccinterface besteld ook via gewone post, en een ganse smak mogen bijbetalen;

natuurlijk kun je zoals Evan aangeeft vragen om te versturen via koeriersdiensten, maar dan gaan de verzendkosten ook direct steil omhoog,

mvg,
Michel

c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

ronny-vdv

Onlangs een stuurwagon (250 euro) gekocht uit Zwitserland.
Bpost rekent zomaar liefst 37 euro behandelingskosten aan  :o
Mvg,

ronny-vdv

Martin Welberg

https://www.hattons.co.uk/list/eventdetails?eventid=113

Oftewel Hattons heeft een Belgisch btw nummer en je zou dus geen kosten krijgen.

svvander

Bedankt voor de tip Martin. Ik had dit stukje niet gelezen (of over gekeken). Dat maakt het wel al een beetje interessanter.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Martin Welberg

Graag gedaan, heb er zelf wat meer mee te maken als de normale consument. Er zijn meer bedrijven die een BTW nummer in Europa hebben. Veel Alibaba en de 40 rovers aanbieders bijvoorbeeld.

svvander

Toevallig net vandaag een mail van Hattons ontvangen:

"Dear customer

At Hattons, we strive to continuously enhance your shopping experience, and we have an important update to share regarding changes to our shopping cart and taxation system.

Within the next couple of weeks, we will implement adjustments to our system to ensure that you are charged the correct tax at the time of purchase. This change is part of our commitment to transparency and compliance with local tax regulations in your region.

As a valued international customer, we want to bring this to your attention to ensure a smooth transition. The good news is that if you despatch the items in your trunk within the next week, you will be exempt from any additional tax costs associated with these changes.

Please note that local customs duties and courier fees may still be charged, we are working on expanding this system to correctly cover landed fees in the future.
We understand the importance of budgeting for your hobby, and we want to make sure you have the opportunity to make the most of this window.

We appreciate your understanding and continued support as we work to improve our services. If you have any questions or concerns regarding these changes, please don't hesitate to reach out to our customer experience team.

Thank you for being a valued member of the Hattons community. We look forward to serving you and providing the best model railway products for your enjoyment."
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be