Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Lima AM75 : meer technisch.

Gestart door eve, 29 november 2023, 16:02:36 PM

eve

Om de stabiliteit van de kast tijdens het rijden te verbeteren hebben we nog aanpassingen moeten doen aan de draaistellen :


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik.

eve

WIP


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik.

eve

WIP


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik.

eve

AM75 Lima : einde testen v.1.

De testritten met de omgebouwde Lima AM75 v.1 zijn beƫindigd.

Het stel rijdt zeer zacht en soepel met 2 motordraaistellen in unit C op een horizontale baan. Hellingen tot max 2% zijn geen probleem. Maar dit is waarschijnlijk toch te weinig voor de meeste modelbanen.
Het stel uitrusten met 4 motordraaistellen kan zonder meer, maar dat verdubbelt uiteraard de kosten.

Een andere oplossing is meer gewicht in de aandrijfunit steken. Dat kan zonder meer.
Ook mogelijk is toch ASB's gebruiken. Iets waar ik erg tegen gekant ben. Maar goed, nood breekt wet.

Tegelijk ontwerp ik nu de derde versie van het aandrijfdraaistel. Die moet eenvoudiger te monteren zijn en minder kritisch om in te stellen. Een versie voor wielbasis 2500 mm (voorbeeld) naast deze voor 2800 mm (voorbeeld) wordt ook gerealiseerd. Belangstellenden mogen zich stilaan beginnen melden.

De materialen zijn besteld. Helaas breekt nu weer het seizoen aan van "weekendjes en langer aan de kust", "fietstripjes in het groen bij goed en minder goed weer" : allerlei frivoliteiten uitgevonden om het leukere  hobbywerk te dwarsbomen. Het heeft dus geen zin om mij op te jagen...

Mvg, Erik.

SuSke

Jou opjagen gaan we zeker niet doen Erik, stel je voor dat je iets aan je hart krijgt....
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.