Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Module 'Vert Sauvage'

Gestart door Cedric, 05 november 2023, 21:35:08 PM

Cedric

Goeieavond allen,

lange tijd dat ik nog iets gepost heb op het forum :-[  De laatste jaren ben ik vooral bezig geweest met wat zijprojectjes en ook de Amerikaanse baan 'Outcast Junction' (zie ook de thread op dit forum).

Echter heb ik wel ook een module gebouwd. Het gaat om een stukje enkelsporige lijn in een bosrijke omgeving gesitueerd in het zuiden van België. De opzet van deze module was een diorama maken als oefening in het scenery bouwen. Ik heb hierbij geëxperimenteerd met diverse nieuwe technieken en zeer veel bijgeleerd. De module is nog niet volledig af, maar ik heb de bouw ervan wel wat gedocumenteerd aan de hand van foto's.

Ik zal in dit draadje wat beelden tonen van waar de module nu staat en hoe deze tot stand gekomen werd. De module zal misschien later als uitbreiding aan mijn baantje "Dépot de Samarix" gekoppeld worden, dit in combinatie met een nog te bouwen schaduwstation.

Als eerste foto's kan ik al een detail van de tunnel op de zijkant meegeven:




Jappy

Dat is al veelbelovend! Ik kijk uit naar meer.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

doomslu

Citaat van: Jappy op 06 november 2023, 07:47:51 AMDat is al veelbelovend! Ik kijk uit naar meer.
Ik zeg dat dit meer dan veelbelovend is!
Doe zo voort zei de juf vroeger...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris


Cedric

Bedankt voor de lovende comments :D

Uit gewoonte heb ik eerst de module in 3D wat uitgetekend. Aan de hand hiervan werden de houten platen gezaagd en gemonteerd. Gaandeweg zijn er enkele kleine wijzigingen gebeurd.

Hier zie je de module uitgetekend in 3D:


De module opgebouwd. Met styrodur platen werd de ondergrond vormgegeven. Op de foto hieronder zijn de eerste platen al gemonteerd, alsook een eenvoudige mockup van het tunnelportaal: