Resin waterbasis

Gestart door Thommy, 03 november 2023, 22:47:53 PM

Thommy

Tijd terug naar een resin printer weest gaan zien. Echter de geur en in de bureau komt niet goed.

Maar kan het niet uit m'n hoofd zetten... hoe erg ruikt die op waterbasis? Beetje stom om 40euro ofzo om dan tot conclusie te komen dat nog steeds een no go is
Greetz

Thommy

evan

Stinkt even fel.  Een Resinprinter moet echt een degelijke afzuiging hebben.  Want ook al zou je het minder ruiken, het blijft een toxisch goedje.  Bovendien is de water-washable resin niet echt vormvast ten opzichte van bijvoorbeeld de "Siraya Tech Build" Resin.



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Naar mijn ervaring stinkt die toch een stuk minder. Ook water-washable vind ik best een voordeel.
Ik gebruik deze soort een pak liever dan de andere.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

Citaat van: Gerolf op 04 november 2023, 09:03:49 AMNaar mijn ervaring stinkt die toch een stuk minder. Ook water-washable vind ik best een voordeel.
Ik gebruik deze soort een pak liever dan de andere.
Ben ik mee eens.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

755philippe

Ik gebruik sinds enkele jaren die van Elegoo op plantenbasis en heb eigenlijk geen geurhinder. Ruikt je amper en is wat anders dan die stinkende van Anycubic die ik destijds snel heb afgeschaft want kreeg er ook allergische huidirritaties van. Elegoo is voor mij top, niet ruikend en niet te duur. Aanrader.
Mvg

755philippe