Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Evergreen Plastic

Gestart door B_Modelbouw, 28 oktober 2023, 10:05:09 AM

B_Modelbouw

Welke winkel heeft er nog voorraad in Evergreen Plastieken platen en profielen...
Of weet een online winkel die snel kan leveren?

Alternatieven zijn ook welkom...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


ACFI

De webpagina van Baillien Modelbouw heeft nogal wat evergreen in kataloog (en in stock).

En is wsch het dichtsbij voor jou vermoed ik.

ACFI

RUNE

Online bij : passion123 modelisme
Goede prijzen en snelle levering/service

Groeten,Rudi

755philippe

Artobi of Airtools (huidige naam vd winkel) in St-Katelijne-Waver zowel afhalen als online.

svvander

Ze hebben ons wel verteld dat de A3 (en al wat groter was), niet meer geproduceerd zouden worden.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Baillien heeft ook plastik platen van groter formaat maar dat is dan niet van Evergreen
Ook Verschooten in Antwerpen (helaas niet meer bestaand) had zo'n platen en die waren 50 x 25 cm van verschillende diktes
Met vriendelijke groeten
Peter

erwin9

Wel opletten, want de "grote" platen zijn polystyreen, en dat is niet hetzelfde materiaal als Evergreen!
Wij kopen bij msc HET SPOOR vzw de platen letterlijk in het groot in. De platen, in verschillende diktes, komen bij ons toe in panelen van 310 cm x 110 cm. Dus "grote" platen zijn nog wel degelijk verkrijgbaar  ;)
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Peter

Ik weet niet waarvoor jullie die platen gebruiken maar ik heb met die van Verschooten en Baillien altijd
mijn gebouwen (antwerpen-linkeroever, Gengenbach enz) gemaakt en dat gaat heel goed.
En inderdaad, die platen zijn Polystyrol. En die van Evergreen die ik nog heb (voetpad, profielen enz.) zijn volgens hun verpakkingen uit Styreen.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Ook neverland.be, winkel in Brugge en ook online heeft profielen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

@Erwin9: Zijn dat dan platen met steenmotief of de gewone vlakke platen?
Vlakke platen zijn te verkrijgen in de reguliere kunststofhandel, het zijn groot-formaat motief-platen die moeilijker liggen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Citaat van: erwin9 op 28 oktober 2023, 13:36:25 PMWel opletten, want de "grote" platen zijn polystyreen, en dat is niet hetzelfde materiaal als Evergreen!
Evergreen is ook polystyreen.
Polystyrol is hetzelfde, maar de in Duitsland gebruikelijke benaming.

henry


Thommy

Neverland in Brugge. Ga ik ze altijd ophalen
Greetz

Thommy

Koen

Citaat van: B_Modelbouw op 28 oktober 2023, 10:05:09 AMWelke winkel heeft er nog voorraad in Evergreen Plastieken platen en profielen...
Of weet een online winkel die snel kan leveren?

Alternatieven zijn ook welkom...

Je kan eens kijken bij Micro-modèle in Frankrijk www.micro-modele.fr.
Zij hadden op de beurs in Chambéry behoorlijk wat Evergreen bij.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

erwin9

Citaat van: Klaas Zondervan op 28 oktober 2023, 19:49:34 PM
Citaat van: erwin9 op 28 oktober 2023, 13:36:25 PMWel opletten, want de "grote" platen zijn polystyreen, en dat is niet hetzelfde materiaal als Evergreen!
Evergreen is ook polystyreen.
Polystyrol is hetzelfde, maar de in Duitsland gebruikelijke benaming.

Klaas, je hebt 100% gelijk. Ik was wat vlug met mijn antwoord, ik dacht dat het over Plastruct ging, dat is namelijk geen polystyreen maar ABS!  Evergreen is inderdaad ook polystyreen.  Bij deze rechtgezet  ;)
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas