Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ecos2 update

Gestart door WVA, 24 september 2023, 10:21:23 AM

WVA

Goedemorgen, ik heb gisteren een update gedaan van mijn Ecos 2. (Update 4.2.12)
Sinds de update blijft het groene icoontje (uitlezen decoder) branden en werkt er niets meer.
Terugbrengen naar fabrieksinstellingen en de updates 1 voor 1 opnieuw installeren helpt niet. Ook een backup terugplaatsen helpt niet. Wie kan helpen?

nmbssncb

Al eens gekeken in hoofdstuk 25 - Foutmelding - van de Nederlandstalige handleiding?

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

WVA

Goedemorgen Willy,

Dank je voor je tip, ik heb via de PC interface de logfile geopend, echter geen meldingen daar terug te vinden.
Ik zal deze namiddag nogmaals kijken op de Ecos zelf, misschien staat daar bij het log gedeelte een vinkje te weinig. 

RobVille

Hallo,

Welke firmware versie heb je ge-updated? Bij grote brokken kun je de situatie herstellen door een Rescue bestand te installeren.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

WVA

Citaat van: RobVille op 24 september 2023, 12:27:29 PMHallo,

Welke firmware versie heb je ge-updated? Bij grote brokken kun je de situatie herstellen door een Rescue bestand te installeren.

Rob

Ik ben van versie acht naar versie 12 gegaan. Ik had eerst een back up gemaakt. Maar zelfs na het terugplaatsen van de back up blijft de foutmelding staan.

RobVille

Citaat van: nmbssncb op 24 september 2023, 11:54:11 AMAl eens gekeken in hoofdstuk 25 - Foutmelding - van de Nederlandstalige handleiding?

Willy

Je kan het noodsysteem activeren -->

Quote handleiding Train Service Danckaert:

Ten gevolge van slechte of verkeerde software updates (zie hoofdstuk 24.3.1) kan het
gebeuren dat software van de ECoS niet meer naar behoren werkt. Met het noodsysteem
kan U de ECoS terug initialiseren met de normale software.
Bij het activeren van het noodsysteem zal de normale software en alle
instellingen volledig gewist worden. Na de herinstallatie van de software
kan U een eerder gemaakte Back Up terug plaatsen.


Voor de verdere procedure zie hun handboek, hoofdstuk 25.

Als je de ECoS update via het netwerk, bijvoorbeeld via het DHCP protocol, mag de verbinding nooit verbroken worden. Tijdens de update mag je ook onder geen voorwaarde de spanning onderbreken. Ook eens de procedure onderbroken terwijl er ogenschijnlijk niets gebeurde  ;) en ik dacht dat de update klaar was. Noodplan werkte.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

WVA

Citaat van: RobVille op 24 september 2023, 15:10:56 PM
Citaat van: nmbssncb op 24 september 2023, 11:54:11 AMAl eens gekeken in hoofdstuk 25 - Foutmelding - van de Nederlandstalige handleiding?

Willy

Je kan het noodsysteem activeren -->

Quote handleiding Train Service Danckaert:

Ten gevolge van slechte of verkeerde software updates (zie hoofdstuk 24.3.1) kan het
gebeuren dat software van de ECoS niet meer naar behoren werkt. Met het noodsysteem
kan U de ECoS terug initialiseren met de normale software.
Bij het activeren van het noodsysteem zal de normale software en alle
instellingen volledig gewist worden. Na de herinstallatie van de software
kan U een eerder gemaakte Back Up terug plaatsen.


Voor de verdere procedure zie hun handboek, hoofdstuk 25.

Als je de ECoS update via het netwerk, bijvoorbeeld via het DHCP protocol, mag de verbinding nooit verbroken worden. Tijdens de update mag je ook onder geen voorwaarde de spanning onderbreken. Ook eens de procedure onderbroken terwijl er ogenschijnlijk niets gebeurde  ;) en ik dacht dat de update klaar was. Noodplan werkte.

Rob


Noodplan ook al geprobeerd. Het lijkt er op dat hij een decoder aan het lezen is, maar uitgezonderd de pc is er niets op aangesloten. DCC manueel uitzetten en vervolgens opnieuw opstarten geeft hetzelfde probleem

RobVille

#7
Citaat van: WVA op 24 september 2023, 15:31:36 PM...... maar uitgezonderd de pc is er niets op aangesloten.

....  en als je de ECoS solo gebruikt? Heb je de reset en de rescue mode van de ECoS met de functietoetsen gedaan waarbij geen enkele verbinding met de ECoS actief was?

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

WVA

Heb ik allemaal geprobeerd. Nu heb ik de DCC uitgeschakeld waardoor ook de Railcom is uitgeschakeld. Nu kan ik manueel decoders uitlezen en rijden.

nmbssncb

Dag Werner,

Tot op heden nog geen problemen gehad met updates en dus mis ik de ervaring en hoe jouw probleem opgelost moet worden.
Je kan je probleem/vraag stellen op het Nederlandstalig ESU-forum of direct aan Patrick Danckaert.

Succes,

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============