Dorpskerk Oosterbeek

Gestart door patrick smout, 10 september 2023, 14:45:03 PM

patrick smout

Vol goede moed aan de slag gegaan met het eerste gebouw voor op mijn baan. De techniek van de baan is al lang af maar de scenery is voor mij een grotere uitdaging. Keuze voor 1e gebouw is gevallen op de dorpskerk van Oosterbeek (cfr. Tillymodels).
Momenteel bezig met het hoofdgebouw en de toren van de nodige kleurtjes te voorzien. De toren is al verder afgewerkt dan het hoofdgebouw. Op de eerste foto is de zijmuur van het hoofdgebouw deels gechipped (tussen de ramen). Op de 2e foto is de volledige zijmuur al gechipped maar heeft deze nog geen donkere wash gehad zoals de toren. De basislaag was vrij donker en daar zijn meerdere lichtere kleuren in verschillende lagen over elkaar gezet. Door het chippen komen de tinten nu terug naar boven in de vormen van lijn/breuken in de steen wat nog benadrukt wordt door de donkere wash die heel licht op sommige plaatsen aangebracht is. Achter mijn kleurkeuze van het bovenste deel van de toren zit een (mijn) verhaal. Dit stukje heeft WOII niet overleefd en is nadien opnieuw gebouwd, jammer genoeg niet meer in de originele steen.
Zal nog wel even duren vooraleer het gebouw klaar is maar het vordert.

Zijmuur deels gechipped


Zijmuur volledig gechipped



Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout

Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

Michael

Patrick mooie start, als ik dit zie dan komt de rest ook wel goed.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

patrick smout

Bedankt Michael, nog veel te leren maar ik heb er zin in!
Met vriendelijke groeten,

Patrick Smout