Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Vulling voor Muziekinstrumenten winkel

Gestart door Paulogic, 06 september 2023, 19:26:49 PM

Paulogic

Al vele bouwsels aangepast naar Schaal 0 en zelfs al een gebouw enkel in 0 : Een hoekhuis naar
het voorbeeld van "The Soundfactory" in Gent, met toestemming van de eigenaar.
(Spijtig genoeg bestaat de zaak niet meer, ik was net één uur te laat om over te nemen.
Ze hadden het al aan Keymusic verkocht. Die zijn er nu zelfs niet meer en een 33 jarige legende is
heen gegaan. Maar dit is een ander verhaal)

Het hoekhuis is dus naar analogie met deze winkel en kan eigenlijk dienen voor diverse
"handelsactiviteiten". Voor mij wordt het dus "The SF", de muziekinstrumenten winkel destijds
gelegen aan het Van Eyck zwembad. Het werd zoeken naar al wat instrumenten voor in de "vitrine"
te plaatsen doch op wat bizarre 3D meshes, vind men weinig in 1/43,5 of dichtbijzijnde schalen.

Dan al maar een paar zaken zelf gemaakt, kwestie van al iets te hebben :










Hoekhuis volgt wel, als wat materiaal is binnengekomen.
mvg,
Paul(ogic)

mahtoska1


raf

Paul waarom zoek je op "schaal" ????
Schaal maakt voor 3D printen niet uit want dat kun je in je slicer corrigeren
Ik teken alles 10 keer te groot en pas het nadien aan
Zo word je zoek veld een pak groter

gr raf en mooi werk
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Paulogic

Raf, ik weet het maar het zijn allemaal maar summiere ontwerpen. Ik vond één buffetpiano, die ik zou kunnen
verkleinen, maar die trok er niet op. Ik heb hier mijn piano gemeten en zo goed als op schaal gemaakt.
De vleugel... die heb ik niet zelf maar wel een vriend. Die klopt ook vrij redelijk mits de beperkingen
van materiaal diktes die ik moest in het oog houden. Alles is MDF en/of Laserboard. Toetsten zijn geprint
want laseren ging wel maar kreeg ik niet geschilderd. De zwarte toetsen waren onmogelijk om deftig in te
kleuren.

ps : 3D printer moet nog komen. Even wachten tot ik aan eentje van Bambulabs kan geraken.
mvg,
Paul(ogic)

sdz1976

Coole instrunten pau, die pianos heb ik ook wel interesse in.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1