Fanfare

Gestart door PeterVG, 03 september 2023, 14:40:05 PM

PeterVG

Hamsart gaat in januari 2024 nog een keertje aan een expo deelnemen. Daarvoor mag best de fanfare buiten komen dacht ik. Dus heb ik een blaaskapel ingebouwd in een motorwagen Type 600 van Lilliput welke tijdens rustige momenten op de expo zal pendelen over de baan. Hopelijk tot groot jolijt van bezoekende kinderen. Want het is vooral daarvoor dat de expo doorgaat. Lokale mensen uit de regio zin doen krijgen in de hobby.
Bij mijn dochter had het fanfare geluid alvast succes. Binnen de 2 minuten stond ze in de kelder om te vragen wat er allemaal aan de hand was. Missie geslaagd zou ik zeggen.

De fanfare werd samengesteld uit een Harmonie van preiser welke het benenwerk aangelijmd kregen van zittende chinezen. Kwestie van het gezelschap in de trein te krijgen;-) Het Duitse uiterlijk van de musicanten werd bijgesneden tot een acceptabel Belgisch tintje. Kortom een avondje knutselplezier.

En ja deze dieselmotorwagen past helemaal niet in Hamsart. Maar daar heeft de lokale jeugd van Mol geen boodschap aan. Het ding lag goedkoop in de aanbieding en is prima om op een beurs uren aan een stuk te pendelen. Als er iets stuk aan moest gaan lig ik er alvast niet wakker van.


Michael

Peter dat wordt zeker een succes.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Paulogic

fanfaretastisch
mvg,
Paul(ogic)

Floris


mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jappy

Wat een grappig idee! Leuk dat soort creatieve geintjes. Het hoeft ook allemaal zo serieus niet te zijn. :)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

raf

Zo heb ik een nederlands treintje rond rijden met allemaal flits ledjes in.
Als hij rijd dan gaat er nu en dan een flits af maar staat hij stil in een station dan zie je aanhoudend flitsjes afgaan .

gr raf en die fanfare is leuk
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Paulogic

Ah nog een vraagje.. zit het geluid in de loc? of heb je een apart mp3 toestelletje of zoiets.
Reden : Ik heb een hoekhuis gemaakt naar analogie van "The Soundfactory" in Gent. Deze verkochten
muziekinstrumenten en wil dit ook zo uitbeelden. Het zou leuk zijn dat ik er geluid in/uit krijg.
mvg,
Paul(ogic)

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterVG

De fanfare is een ESU geluidsbestandje uit de loksound decoder.
Bedankt voor de talrijke mooie reacties. Hopelijk gaan de kinderen er op de expo ook zo over denken.

mahtoska1

Fantastisch initiatief, Peter!

Gerolf

Schitterende vondst  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

Citaat van: Paulogic op 04 september 2023, 14:10:41 PMAh nog een vraagje.. zit het geluid in de loc? of heb je een apart mp3 toestelletje of zoiets.
Reden : Ik heb een hoekhuis gemaakt naar analogie van "The Soundfactory" in Gent. Deze verkochten
muziekinstrumenten en wil dit ook zo uitbeelden. Het zou leuk zijn dat ik er geluid in/uit krijg.
Je zou ook een  "DFPlayer mini" kunnen gebruiken.
5Volt, een luidsprekertje, een micro SD kaartje en je bent vertrokken.

Het printje is de grootte van een postzegel en wordt heel vaak gebruikt met Arduino sturing maar je kan er ook 1 of 2 drukknopjes of contactjes op aansluiten en dan is het standalone  (even de google gebruiken) .   Het heeft ook een stereo uitgange voor versterker of koptelefoon / oortjes.    Als je het aanstuurt met bvb een Arduino nano of een  ATTiny85 dan kan het makkelijk ergens in gebouwd worden.

https://www.amazon.nl/AZDelivery-MP3-Speler-DFPPlayer-compatibel-Inclusief/dp/B07Z5D7T63/ref=sr_1_1_sspa?__mk_nl_NL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&crid=RB60BSPQADDA&keywords=dfplayer&qid=1693898637&sprefix=dfplayer%2Caps%2C104&sr=8-1-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&th=1

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Paulogic

Dank u !
Standalone lijkt mij voldoende als ik denk deze misschien te kunnen aansturen met een Switchpilot of zo.
2 kleine speakertjes zouden in het huisje zelf kunnen, de speler en accessoires gemakkelijk onder de baan in
een doosje of zo.
Ga ik alvast verder bekijken en vermoedelijk zelfs aankopen. Lukt het niet, zo'n groot bedrag is het ook niet
voor 3 stuks...
mvg,
Paul(ogic)

dani

je kan ze ook per stuk kopen of per 5.
Ik heb er altijd wel enkele "op stock".

Check ook eens het  "Tonuino" project,  dat laat veel mogelijkheden zien.
Bijvoorbeeld gebruik van RFID kaartjes om bepaalde liedjes te starten

https://www.voss.earth/tonuino/
https://www.youtube.com/results?search_query=tonuino

vooral deze : https://www.youtube.com/watch?v=t-TpdjFBehU

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.