La Fabrique des petits réseaux

Gestart door Tothebeach, 31 augustus 2023, 09:21:05 AM

Tothebeach

En ik ben weer begonnen met een nieuw projectje: Een baantje in een maandje. Ik vond dat ik nog een artikeltje moest schrijven en daarvoor kon ik dit baantje echt als excuus voor gebruiken. Een eenvoudig diorama was eenvoudiger geweest en had ik zeker gered in een maandje. Een modelbaantje dijt altijd uit. Is het niet in grootte, dan wel in details. En daarvan heeft mijn project wat last. Nou ja, dan worden het maar drie artikelen :)

Voor het hele verhaal, zie mijn blog

Groet,
michel

Tothebeach

In de praktijk blijkt dat alles net iets anders gaat. Het sporenplan is iets uitgebreid, de rechte rail is een ovaaltje geworden. Het kwam zo uit. Het bouw materiaal is eenvoudig. De ondergrond komt uit een puincontainer, een stuk PSI. Hiermee bouw ik ook het reliëf.

Met gatenvuller en zand dek ik het geheel af. Dit strijk ik met een nat penseel geheel uit, waarmee een harde kost met fijn motief wordt verkregen.

Ondertussen is het huisje ook aangepast, iets kleiner gemaakt zodat het er net op past.

Meer plaatjes en wat extra tekst staat op mijn blog

Groet,
michel

Jappy

Ik ben jaloers op de snelheid waarmee je soms werkt Michel, dat ziet er weer veelbelovend uit!

Op je blog heb je het over de 009 Society, de NL'se tak dan. Is dat de moeite waard om lid van te worden? Heb het zelf ook al regelmatig overwogen.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Tothebeach

Je kunt zeggen dat het een soort stamtafel smalspoor is. Een clubje duverse bouwers, die smalspoor leuk vinden. De bedoeling is, dat er 1x per jaar een bijeenkomst is, maar tussendoor ontmoet je elkaar wel op beurzen enzo. En daardoor een goed contact gekregen met een bekende Nederlandse bouwer. Voor techniek moet je het niet hebben, het is meer de gezelligheid.

Groet,
Michel