Rijtuigen Tillig en Heris

Gestart door Bundesbahnfreak, 07 december 2006, 12:20:18 PM

Bundesbahnfreak

Joe de mannen,

Na de commotie over Davy zou k mijn vraag nog eens willen stelen
Weet iemand een adres in Belgi? waar men rijtuigen van Tillg en Heris kan kopen?

Alvast bedankt

wisselstromer

tillig weet ik niet maar
heris is bij het spoor te krijgen
en ik denk ook wel bij de andere winkels

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Op het vorige draadje had ik het ook al gezegd: Tillig kan je bijna overal in Duitsland krijgen, bv. bij H?nerbein in Aachen. Het aantal H0 modellen is wel zeer beperkt (bijna uitsluitend nog maar TT) De rails e.d. zijn nog wel vlot verkrijgbaar.
Wat Heris betreft, dit is meer de Duitse versie van LSM (of omgekeerd) en winkels die Heris hier in Belgie verdelen worden mischien ook op de zwarte lijst gezet door de persoon van LSM (zoals die met Olaerts heeft/had gedaan.
In Duitsland is Heris echter vlot verkrijgbaar.
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Bij modelbouwcenter in Brugge zal je wel herris kunnen krijgen.
Tom

loebaske

Het wordt intressant....want ben op zoek naar de (LSM) Heris produkten...want die zijn een ferm stuk goedkoper voor het zelfde (LSM) model [;)] heb ondertussen al de prijzen vergeleken in D en B.. ben niet gehaast, als ik een dergelijke prijs zie koop ik bijna alles van Heris, zal nu nog moeten wachten tot in Dortmund [:(][:(]

rixke rail

Tillig is verkrijgbaar bij Jocadis.
Doch enkel op bestelling, dacht ik.
Heris hebben ze ook !
Modelspoorse groeten.
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Ja Loebaske, ik ben dat ondertussen ook te weten gekomen, ik ga  zeker nog ??n Reeks 13 en twee Reeksen 3000 bijkopen, maar dan wel van Heris, trouwens van de Reeks 3000 hebben ze,geloof ik, vier of vijf nr.varianten.[:p]

dr3

HO modellen van Tillig worden sinds enkele jaren verkocht onder de naam van het door hen overgenomen Sachsenmodelle.
 

Jurgen

Waar hebben jullie gevonden dat Heris de reeks 13 en reeks 3000 heeft?
Trouwens, Heris en LS hebben niets meer met elkaar te maken hoor. Die hebben gewoon klinkende ruzie. Als je stukken hebt aan een wagen uit de oude productie, los het dan zelf op want het is hun probleem niet. Ik kan erover meespreken. [V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Waar hebben jullie gevonden dat Heris de reeks 13 en reeks 3000 heeft?
Trouwens, Heris en LS hebben niets meer met elkaar te maken hoor.
Stond ooit is op de site van Heris & in MSN dat ze die "zelf" gingen uitbrengen,
Ook een dummy versie.

Brunel

Voor wie het niet weet. Heris was tot een paar jaar geleden de partner van LSM die de productie van modellen in China regelde. Na knetterende ruzie is LSM zelf de productie in China gaan regelen. LSM modellen van de laatste twee jaar hebben niets meer met Heris te maken. Wel schermt Heris ermee dat ze oude plannen (reeks 13, 3000, P-rijtuig) nog willen uitvoeren, maar dat lukt slechts mondjesmaat. Voor zover het lukt is de kwaliteit vaak minder. Tot nu toe hebben ze slechts ??n loc uitgebracht - DE 2500 - en dat is echt bagger.

Sommige rijtuigproducties van Heris kunnen zeker interessant zijn, maar veel is het momenteel niet.

Overigens, hanteert LSM echt een zwarte lijst van handelaren die ook Heris verkopen? Kinderachtig. [V]