Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuw ideetje.

Gestart door RobVille, 10 augustus 2023, 22:26:15 PM

RobVille

Hoi,

Beetje tijd over ... Nog steeds zit het idee in mijn achterhoofd om in een modelbaan zowel treinen dan wel rijdende auto's (MCC) te integreren. Deze modelbaan wordt een mix van ideetjes die ik zo links en rechts heb opgedaan in dit forum. De modelbaan zal bestaan uit een stadswijk, waar een spoorlijn op een dam, een station, met een busstop door heen loopt. Vanuit deze lijn loopt een spoortje naar een wijkje met industrie. Het wegenstelsel wordt uitgevoerd als eenrichtingsverkeer. Ik hoop op een mooie mix van gebouwen, bruggen, auto's en treinen te realiseren. Verkeerslichten, seinen, straatverlichting.... zijn eveneens onderdeel van het plan. Aan de achterkant komt dan nog een schaduwstation voor treinen en auto's.


Impressie.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Paulogic

5 m? Dat is al een serieuze lengte. Gaat alvast iets impressionant worden, met alles in beweging...
mvg,
Paul(ogic)

Martin Welberg

Leuk formaat voor op een tentoonstelling.

RobVille

#3
Dank je ;)

Ben nog even aan het rekenen gegaan. Om alle objecten op een breedte van 60 cm te plaatsen, lijkt erg moeilijk te worden. Kortom, ik moet nu keuzes gaan maken. Het thema, auto's met treinen integreren, blijft intact. Het tijdperk en de locatie is een ander verhaal. Ook valt het aanbod van fabrikanten tegen. Ik kan geen samenhangend geheel maken van hun aanbod. Zelf ontwerpen en de 3D printer dit laten uitvoeren, heb ik geen zin in. Het tijdperk kiezen blijft zo wie zo moeilijk. Sommige fabrikanten leveren kant en klare auto's, alleen zijn deze geschikt voor de moderne tijd.

Daarom maar weer de blik gericht op de overkant van de oceaan. De fabrikanten hebben in hun assortiment meer mogelijkheden.


Suburban station.


Perron.


Omgeving.


Omgeving.


Omgeving.



Aan de hand van onder meer deze plaatjes, heb ik de bouwtekening aangepast.



Rob


I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

vanmiegroet

Als je graag de andere kant van de oceaan bekijkt, dan denk ik dat ik inspiratie voor je heb.
Sinds recent rijdt "SEPTA" terug tot Wawa. Het is een redelijk leuk lijntje, hetzij elektrisch, doch een dieselsuburban kan ook perfect.
Cabride
Drone-video van de aanleg (2 jaar oud)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

RobVille

Het is inderdaad mijn insteek. Diesels hebben de voorkeur.
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Blijft toch kriebelen. Vond op Internet weer mooie beelden van treinen die door stadjes reden. Ook dit is eenvoudig te verwerken in mijn plan. Blijf voorlopig nog even bezig met het ontwerp ;)







Rob



I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!