Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Van Biervliet AM 86 duikbril

Gestart door lindenf, 09 augustus 2023, 22:55:20 PM

lindenf

Beste modelspoorders,
De niet aangedreven bogy van het motorstel heeft een slecht electrisch contact met gevolg niet of slecht rijden van het stel. Daarom zou ik de kap willen verwijderen om binnenin eens te kijken. Hoe kan ik de kap van het chasis verwijderen zonder het rijtuig te beschadigen?

Met vriendelijke groeten.

Fred VL

Snobby Crash

Hey Fred, is inderdaad een moeilijke actie om deze kap eraf te halen... je zou denken dat er ergens schroefjes los gemaakt moeten worden, maar dit is niet zo... de kap is grijs, de zijwand is Bordeaux rood. Als je kijkt naar dit model lijkt het alsof het 1 geheel is, maar met 2 verschillende gespoten kleuren. De kap, grijs van kleur, kan je losmaken door er met je vingernagels of eventueel een tandenstoker tussen te steken los wringen. Het is bijna niet te zien, maar daar zit wel degelijk de scheiding tussen de beide delen...

lindenf

Hallo Geert,
Ik heb de kap eraf kunnen halen maar dit heeft het probleem niet kunnen oplossen.
Ik zie nu wel dat de soldering van één van de twee draadjes aan de koperen sleepcontactjes aan de wielen los is gekomen. Vandaar dat het onderstel geen stroom meer geeft.
Voor dit terug te kunnen solderen zou het onderstel moeten verwijderd worden van de bak. Weet jij (of iemand anders) hoe je dit kunt doen?

Groeten Fred 

Snobby Crash

Plaats hier eens een foto? Of stuur me een berichtje wat er precies moet gebeuren?
Of je kan ook een mailtje sturen naar VBV hè!

Gr Geert 

lindenf

Hallo Geert,

Bedankt voor de sugestie om een mailtje te sturen naar VBV.
Ik heb een mailtje gestuurd met twee foto's ter verduidelijking.
Ik zou graag de foto's langs dit kanaal ook naar u sturen maar ik vind niet hoe ik ze hierin moet plakken.

Groeten
Fred