Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Poging tot Belgisch perron

Gestart door gardevil, 06 augustus 2023, 20:07:34 PM

gardevil

FF een poging gedaan om een perron te freubelen.



20230806_195317 by Gardevil _, on Flickr

20230806_195303 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

mahtoska1


Klaas Zondervan

Kun je ook beschrijven hoe je dit gedaan hebt?

gardevil

3d print van het perron en de toplaag met de dalles is gebrand met de laser in houtkarton.

Is een eerste proefstukje, zo bestaan de dalles nu nog uit twee delen trottoir (zie boordsteen in het midden) maar dat wordt in een volgende versie een stuk, zonder de boordstenen in het midden dus. Ook moet ik de voegen iets dieper branden om wat meer reliƫf te hebben.

Dit is vooral een test om te zien hoe het oogt en of ik de kleur wat realistisch krijg.

Daarna maak ik het eigenlijke perron zo'n 4 meter.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

Mooi gemaakt al vind ik op de foto de structuur van de dallen een beetje grof
Het kan dus aan de foto liegen en dat het zo op het zicht beter mee valt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Citaat van: raf op 07 augustus 2023, 04:29:04 AMMooi gemaakt al vind ik op de foto de structuur van de dallen een beetje grof
Het kan dus aan de foto liegen en dat het zo op het zicht beter mee valt

gr raf
Dat kan aan de kant van het houtkarton liggen, een zijde is wat grover dan de andere. Weet niet welke zijde Rik (Martens) gebruikt voor dalles, die graveert ook in houtkarton.

In het echt lijkt het ook niet zo grof en valt het best mee.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

svvander

Ik vind ze heel goed. Wij zijn ook pogingen aan het ondernemen om deze te maken voor onze L165. De eerste geprinte poging van de boordstenen, viel iets of wat tegen. Dus gaan we het proberen met laseren.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

gardevil

Zo ziet de ruwe versie er uit. Recht uit de printer.

2023-08-07_09-01-35 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

svvander

Ons eerste plan was om enkel de boordstenen te printen en deze dan tegen XPS te kleven (waar we dan in ons geval een roodachtige gravel gingen opstrooien). Maar deze zijn echt wel goed gemaakt.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

gardevil

Foto van kopse kant:  Gaten voorzien voor verbinden en openingen om stroomdraden door te kunnen voeren. (foto ff vlug met gsm gemaakt dus kwaliteit is niet optimaal) De vervorming op de foto is er in het echt niet, maar is een gevolg van de lens van de gsm.

2023-08-07_10-18-06 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

sven ik heb die ook met rode gravel
Ik vind het alleen als je zo een 2 tal meter moet maken dat het lang gaat duren
Ik zou ze splitten in de lengte zodat er op de plaat meer op kunnen
Ze als een kam in elkaar laten passen ongeveer

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

svvander

Citaat van: raf op 07 augustus 2023, 12:01:20 PMsven ik heb die ook met rode gravel
Ik vind het alleen als je zo een 2 tal meter moet maken dat het lang gaat duren
Ik zou ze splitten in de lengte zodat er op de plaat meer op kunnen
Ze als een kam in elkaar laten passen ongeveer

gr raf

Wel, we hadden het plan om er verschillende te maken... een deel aan elkaar en enkele losse (om ook een beetje verschil te hebben zoals in het echt). Maar ons perron is helaas nogal lang... we zijn aan het proberen. Wat ook leuk is. Ik hou het printen nog steeds als alternatief. Maar ze hebben mij belooft dat de gelazerde nog mooier zouden zijn. Ik ben benieuwd. Als ze klaar zijn, laat ik er wel iets van zien op het forum.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

raf

Mijn lazer is juist binnen gekomen
Ben benieuwd als ik er mee aan de slag ga wat het resultaat gaat zijn

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SirGresley

Voor die met rode gravel heb ik vroeger fijn schuurpapier gebruikt, is waarschijnlijk in verschillende kleuren te krijgen.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

RudiD

Top uitgewerkt.

Ga je de files ter beschikking stellen?