Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Foto's stuurhut bolle neus

Gestart door PeterVG, 03 augustus 2023, 17:49:28 PM

PeterVG

Graag had ik wat details in de stuurhut van mijn Piko bolle neus aangebracht. Om dat realistisch te doen ben ik op zoek naar foto's van de stuurhut. Deze heb ik reeds gevonden op flickr. Maar hoe zit het met de details in de andere hoeken van de stuurhut bij een bolle neus. Heeft er iemand foto's?

Cabine de conduite Nohab by Nicolas B., on Flickr

Sven VG

Peter

In de loods van TSP te Sint-Gishlain staat er een bolle neus. Tijdens de beurs / opendeurdagen kan je de cabine bezoeken. Ik heb eens in mijn foto's gekeken maar heb enkel dezelfde kant als op jouw foto. Die foto lijkt mij trouwens daar getrokken.

groeten
Sven

mark7758

Peter, Helaas ik heb ze alleen van de vlottende cabine. :-[
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Cozzy

Hoi Peter,

Nog niet ideaal maar mogelijk heb je hier al iets aan:
https://flic.kr/p/2nhkwyJ

Groetjes,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

PeterVG

Dank voor de link Tom.

Dat heb je zeer goed gevonden.
Als ik de foto's in het bijhorende flickr mapje afwandel dan heb ik zowat van elk deel van de cabine een beeld. Dat zit wel goed.
Nu weet ik dat ik de stoffering van de zetels donkerblauw moet verven. Het wiel van de handrem krijgt een zwarte kleur en een bijzetstoeltje is ook handig. Jammergoenoeg is de brandblusser weggestopt dat had anders een leuk extra detail kunnen vormen. Rest enkel de vraag wat hing er op het houten plaatje op de achterwand. Dit is in het Piko model ook mooi vorm gegeven. Er hing een dienstpapier uit neem ik aan dus verf ik dit vlak maar wit in mijn model.

Aan allen hartelijk dank voor de hulp.

20220424_160213 by Belimage, on Flickr

20220424_155338 by Belimage, on Flickr

PeterVG

Het is de Hongaarse versie maar wat maakt het uit, het klink goed