Assistentie locomotief onderhoud & herstelling

Gestart door meeus, 30 juli 2023, 11:37:25 AM

meeus

Hoi iedereen,

Toen ik met de hobby begon heb ik vrij veel 2de hands modellen gekocht, de ene in een betere staat dan de andere.
Tot op heden dag koop ik men treinen nog 2de hands (budget redenen) en laat deze dan volledig moderniseren. Alleen waar ik deze aankoop is bij de lokale treinwinkel zo heb ik toch zekerheid dat het geen doodgelopen modellen zijn (zoals men T18 3109).

Wel heb ik nu nog men oudere modellen die een onderhoud nodig hebben en eentje een herstelling omdat 1 van de drijfassen los is gekomen.
Nu is de vraag of er iemand is regio Limburg, (Alken, Hasselt) die me hier wat ondersteuning kan geven in wat ik nodig heb van materiaal en wat er juist verwacht wordt, want men T18 begint stroef te gaan.

Ik weet dat er een club in de buurt is (Hoeselt), ik ben er een jaartje lid bij geweest maar door men werk heb ik amper tijd om daar frequent te zijn (veel overuren en buitenland).
Om daar dan 1x per jaar aankomen om men locomotieven te onderhouden voelt ook niet lekker aan, dat is ook de reden waarom ik geen lid meer ben, tijdgebrek.

Als iemand een paar leuke pointers heeft zou dit heel welkom zijn.

Groeten,
Yo(ni)