Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Spuitbus mat vernis

Gestart door henry, 26 juli 2023, 11:10:02 AM

henry

In verschillende filmpjes zie je het weatheren van loks en wagons.
Welke spuitbussen mat vernis heeft de voorkeur.

Sommigen spuiten voor af een laag,anderen na het weatheren.

Groet

Henry

Floris

wash over vernis (vernis: revell enamel nummer 2, wash met verdunde humbrol enamel) wordt vaak lelijk, dus als je gaat weatheren doe de vernis na de wash, in elk geval als je deze soorten verf gebruikt.

guy holbrecht

Ik gebruik de vernis in spuitbus van AK, nummer AK 1013 Matt Varnish. De suikerwagens in MSM 235 zijn daarmee behandeld.

Martin Welberg

Prefereer zelf een airbrush maar in principe denk ik dat je voor het weatheren elke acryl matte lak kunt gebruiken. Tussen de lagen olieverf en enamel washes blaas ik vaak een laag blanke lak. Afhankelijk van wat je wilt, bij washes is een zijdeglans of glans beter. Uiteindelijk aflak is eigenlijk om het even.

henry

Bedankt voor jullie input.

henry

Martin als je de airbrush gebruikt met vernislaag, welk merk is het dan.?

Groet

Henry

Peter

Ik blijf al vele jaren trouw aan mijn Badger. Onderdelen steeds verkrijgbaar.
Het enige dat ik op al die meer dan 40 jaren een paar keer heb moeten vervangen is dat
nylon darmpje voor de verf uit het glazen bokaaltje zuigt. Kost bijna niks
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Citaat van: henry op 26 juli 2023, 19:29:54 PMMartin als je de airbrush gebruikt met vernislaag, welk merk is het dan.?

Groet

Henry

Vind de lucky varnish van Mig wel ok of die van AK. Dat doet niet voor elkaar onder. Ben de laatste tijd wat meer van de MrHobby van Gunze, die is net als Tamiya net iets duurzamer vind ik. Maar AK en Ammo hebben beiden wel een fijne ultra matte. Bergswerk moet ook erg goed zijn heb ik gehoord, Adrian Moser verwerkt die veel als hij met PanPastels werkt.

loco

Ik prefereer eveneens een airbrush, maar als het wat sneller moet gaan, neem ik een spuitbus van Pébéo matte vernis voor acryl. Hiermee heb ik zeer goede ervaringen. Zeer fijne verneveling en echt matt. Gekocht bij Lucas creativ, Maar ik zie het nu niet meer op de website staan.