Reed schakelaars - gevoelig aan transport ?

Gestart door Paulogic, 25 juli 2023, 10:25:27 AM

Paulogic

De magnetisch aangedreven poort, te zien in de Schaal 0 afdeling, zou ik eventueel willen
voorzien van werkende "veiligheid" verlichting.
Rood, oranje (geel), groen.   of.   Rood, knipperend Rood en groen.

Wegens de magnetische aandrijving, kan ik dit oplossen door 2 x een NC/NO reed schakelaars te combineren naar
een 3 x uitgang schakeling. Ik heb al met Reeds gewerkt maar heb geen ervaring met hoe ze transport overleven.
Heeft iemand hier ervaring mee aub? Als ze te snel zouden breken bij transport, dan laat ik dit idee vallen.

Alvast bedankt voor elke tip.
mvg,
Paul(ogic)

Klaas Zondervan

Ik heb er geen ervaring mee. Maar je moet in ieder geval voorkomen dat het glazen buisje los gaat liggen rammelen. Dus in ieder geval goed vastzetten, met kit bijvoorbeeld.

RobVille

Ook geen ervaring. Internet maar eens geraadpleegd.

-->
Maar een belangrijk nadeel is de lage slagvastheid van de reed schakelaars.

Oftewel: hoe goed kan de schakelaar tegen stoten, slaan, vallen of botsen.

Ik zou het in ieder geval niet inbouwen  ;)

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Paulogic

Dank u, maar ik heb al resultaat... Ik ben er deze namiddag 2 gaan kopen om te testen met wat leds die ik nog liggen heb.
Moest al niet meer testen. Eentje was al gebroken als ik thuis kwam. Nochtans in een doosje, in een zakje en op mijn
zetel gelegd. Blijkbaar heeeeeel fragiel. Dus andere oplossing zoeken dat via de magneten kan werken of mss optisch of zo?. Schakelaars inbouwen gaat teveel weerstand bieden op de constructie (en de servo).
Dit is ook maar een kleine toevoeging en hoeft eigenlijk niet echt. Ik kan ook een ventje bij de poort zetten met een vlag...
haha.

Enne met hal sensoren zou ook kunnen maar dan moet er een gehele print bij en ik wil het niet te complex onder