NMBS/TSP 5519 (op basis van een Marklin/Hamo 55'er)

Gestart door RoDY, 27 juni 2023, 01:04:10 AM

RoDY

NMBS/TSP HLD 5519
Af en toe is het eens nodig om de focus ergens anders te leggen en dan begin ik met enkele zijprojectjes. Omdat ik wat plaats overhad op een decalblad dacht ik nog eens een loc om te spuiten. Ik ben voor de blauwe 5519 op basis van de huidige TSP loc gegaan. Deze is zowel inzetbaar in het heden, als in het begin van de jaren 90. Van het eindresultaat ben ik momenteel best tevreden. Hier en daar zijn er wel wat toegevingen gedaan. Zo is de blauwe 'dunne' band te dik op de snuiten. Nu mij stoort het niet ...  :P.  In de toekomst zal ik hem eens onder de vuile douche zetten. Tot dan mag die nog even blijven blinken.

info:
Basis verfkleuren zijn die van AK Interactive hun acrylic line:
  • AK11045 Deep Yellow (intense)
  • AK11177 Ducat Blue
  • AK11185 Star Blue
Het blauw betreft een mix van ongeveer 75% Ducat + 25% Star blue.

De decals zijn zelf ontworpen in Adobe illustrator.

In de nabije toekomst volgt nog een sounddecoder en de lichtfuncties.


1687818177448 by RoDy Modelbouw, on Flickr



Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

RoDY

Citaat van: Paulogic op 27 juni 2023, 09:21:55 AMOvertuigend toch. Decals... kan je wit printen?

Ik heb deze laten printen bij Printmetwit.nl . Eerst teken ik alles uit in de kleur hoe ik ze wil hebben, daarna kopieer ik alles en maak ik deze nieuwe laag wit. Zodoende onder alle kleur een witte onderlaag zit. Alleen waar er zwart zou komen, haal ik het wit weg. Anders is het zwart eerder grijs dan echt zwart. Lijkt veel werk, maar valt mee als je er rekening mee houdt bij het opstarten van de tekening. 

Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

PeterVG

Heb je een foto van je loc Robbe want op het filmpje kan je niet goed zien wat voor mooi werk je geleverd hebt. Trouwens, ik herken Trois-Ponts. Dat seinhuisje lijkt fel op het exemplaar dat ik ooit gebouwd heb of is dit een andere baan?

RoDY

#5
Citaat van: PeterVG op 27 juni 2023, 18:53:01 PMHeb je een foto van je loc Robbe?

Deze zou er moeten zijn, bij het uploaden komt ie er op te staan, maar na enkele minuten is hem dan weer weg.
(Blijkbaar is er iets mis met mijn oude upload methode. Als gevolg even een Flikr account gemaakt.)

De baan betreft Trois-Points van MSC De Pijl.



RoDY

Foto zou er dit maal moeten instaan. Ondertussen zijn we bezig aan de volgende ... de HLE 2715.   :D

loco

Goeie tip om de gebruikte kleuren hier weer te geven.