Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Bouwplannen DJH type10

Gestart door Dafke, 20 juni 2023, 21:39:07 PM

Dafke

Zoals de titel dus zegt ben ik opzoek naar de bouwplannen die bij de DJH bouwdoos zitten van de NMBS stomer type10. Wie is er bereid deze in te scannen en met te mailen.

Alvast bedankt,

Dave

rgp

Ik ben er ook wel in geïnteresseerd.
Ik heb wel plannen, maar de afdrukken zijn zo slecht dat ge er niets mee kunt doen.

Roland

edemul

Ik heb interesse in bouwplannen van een DHJ type 29 van Jocadis.
Ik heb een gebouwd exemplaar,maar de motor is defect.
Zou graag weten of ik via het bouwplan de motor eruit kan uit halen om te kunnen vervangen.
Mvg ,
Eddy

Peter

Dave, bij de 3 type 10 modellen die ik vroeger voor modelspoorders gebouwd heb
(DJH/Jocadis) zat de motorisatie steeds in de Roco tender die bij de bouwset aanwezig was.
Is uw model soms ook nog van die reeks?
Zelfs bij de type 1 van DJH zit de motor in de lok zelf maar was zeer eenvoudig te verwijderen, na de kap
te verwijderen
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Wie een kopie wenst van de meeste bouwplannen van de DJH -kits die door Jocadis verkocht werden kunnen mij een PM sturen. Ik zal ze volgende week scannen in PDF en ze doorsturen.

Dafke

@ Peter : Mijn type10 is met een gemotoriseerde Roco tender. M'n type29 is voorzien van een motor + gearbox van slaters.

loco

Ik had aanvankelijk beloofd om de koppies van de bouwtekeningen vorige week te scannen. Ik ben het echter vergeten. Binnen 14 dagen is er een nieuwe kans. De scanner staat niet bij mij thuis.
Momenteel heb ik een vraag voor de tekeningen van het type 29, 10 en 53.
Ik ga enkel de bouwtekeningen scannen die gevraagd worden en hier ter beschikking stellen.
Nog eventjes geduld.

loco

Citaat van: edemul op 21 juni 2023, 18:05:43 PMIk heb interesse in bouwplannen van een DHJ type 29 van Jocadis.
Ik heb een gebouwd exemplaar,maar de motor is defect.
Zou graag weten of ik via het bouwplan de motor eruit kan uit halen om te kunnen vervangen.
Mvg ,
Eddy

Het vervangen de motor is niet zo moeilijk. Bij Model Loco kan je een nieuwe motor met gearbox bestellen via deze link: Model Loco. Of je zoekt een Escap motor RG4 met tandwielkast. Indien het model gebouwd werd door Jocadis, zit er normaal een Escap RG4 in anders is het meestal een goedkoop en primitief motortje met wormwiel en één tandwiel.  Normaal is er voldoende plaats in de ketel voor een andere motor.
Indien je problemen hebt met het wisselen van de motor of je hebt hulp nodig, mag je het altijd vragen. De tekeningen zullen je ongetwijfeld helpen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dafke op 13 juli 2023, 10:48:36 AMM'n type29 is voorzien van een motor + gearbox van slaters.
en die rijdt heel goed, binnenkort te zien inzet locomotieven.......

loco

Hier vinden jullie de beloofde bouwtekeningen voor de DJH / Jocadis kits van het type 10, 29 en 53.
Links kan je een file selecteren en rechtsboven kan je downloaden
Veel plezier ermee.

Bouwtekeningen

edemul

Peter,

Hartelijk dank voor de bouwtekening
Mvg
Eddy.

Dafke

Bedankt voor de bouwplannen Peter, hier kan ik zeker verder mee.

Grtz Dave

loco

Iemand vroeg me enkele maanden geleden naar de bouwtekeningen van het type 5 van DJH / Jocadis. .Ik weet niet meer wie. Ik hoop dat hij ze via deze weg vindt.
Ik heb ze toegevoegd aan de lijst:

zie: https://cooltrain.stackstorage.com/s/v83IqcEyDDAXFfP7

mark7758

Geeft niet. Ik ben blij en mijn maat die zocht ook. Dus hartelijk dank.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Dafke

Ondertussen was ik ook op zoek naar de bouwplannen van de T5. Dus bij deze bedankt. Heb je toevallig die van de T40 ook ?


Grtz Dave