Duivenplaag

Gestart door jesen1994, 05 juni 2023, 18:24:22 PM

jesen1994

De laatste tijd id het hier in onze tuin (en ook bij de buren) een ware duivenplaag (in mindere mate ook bosduiven en kauwen) Zelfs zo erg dat we weinig kunnen genieten van de pergola aan het tuinhuis. Hoewel we van vogels houden en hun ook voeden (Vinken, meesjes, bonte spechten en vlaamse gaai) dus vogels waar we absoluut geen hinder van hebben, zijn het de duiven die ons ergeren, kleine vogels wegjagen en alles bevuilen met hun uitwerpselen.
Die namaakraven helpen ook niet. Voor alle duidelijkheid, het zijn wilde duiven want hier in de omgeving zijn geen duivenmelkers.
Heb me een tijdje laten verleiden tot aankoop van een elektrische duivenschrik. maakt een hele dag een geluid waar ze niet zouden tegen kunnen. De enige die er niet tegen kunnen als we te dicht bij dat ding (1 meter) komen zijn wij zelf.
Het enige dat echt zou helpen is een laserpen, dus met laserlicht naar de duif schijnen, maar ik zie ons niet heel de dag op wacht staan met zo'n licht.
Kwalitatieve Laserpen is rond de 50 euro, dus ook niet echt goedkoop.

Herwig

   Buiten m'n gewoonte kwam ik hier toch ne keer kijken,  vanwege de rare titel.
   Is ook merkwaardig als allereerste bericht op een modelspoorforum, me dunkt    :o     
   Vergist van forum ? 
   Roekoeroekoeroe ?        Beetje stil hier.   ;)

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be