Zijdelings gefröbel

Gestart door Tothebeach, 01 juni 2023, 10:32:58 AM

Floris

Ik zou zeggen maak t nog even af met nieuwe handgrepen en treetjes enzo. Dat soort fijne uitsteeksels helpt altijd enorm, zeker voor hoe weinig werk t is.

Herwig

#16
Een 'opgebruikte' open wagen UIC2 heeft dikwijls een verzameling kleinere deuken in de flank.
https://www.heide-express.de/fahrzeuge/gueterwagen/e-1467/   (foto HeideExpress)

Sommigen vinden de gekende gedeukte H0 UIC2 door KMB(Oskar Klein Modellbahn) wat overdreven wat putjes betreft. Vind dat eigenlijk nogal meevallen, als je vergelijkt met
echte UIC2's.                https://i.ebayimg.com/images/g/jrsAAOSwjQlkazBf/s-l1600.jpg   (foto Ebay)

Tothebeach

De kleinere deukjes zijn wat lastiger vast te leggen, maar oefening baart zeker kunst. Dat gaat nog wel eens gebeuren :)

Citaat van: Floris op 14 december 2023, 11:58:42 AMIk zou zeggen maak t nog even af met nieuwe handgrepen en treetjes enzo. Dat soort fijne uitsteeksels helpt altijd enorm, zeker voor hoe weinig werk t is.
Dat was ook de bedoeling. Helaas sneuvelde mijn laatste boortje toen ik het eerste gaatje wilde boren en na aankoop van nieuwe boortjes was ik het wagentje alweer vergeten. En zo gebeurt het met veel van mijn projectjes. Modelbouwamnesie ofzo....

In Rijswijk is dit wagentje ook te zien en dan kan je ook constateren dat 1 decal heerlijk scheef zit.... GRMPF.

Groet,
Michel

Floris

och, ik zit ook weleens scheef.

svvander

Citaat van: Floris op 14 december 2023, 15:36:47 PMoch, ik zit ook weleens scheef.
Dan kan je het toch heel goed "verdoezelen"  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Tothebeach

Deze vakantie heb ik een projectje van vorig jaar ook eens opgepakt. Toen ben ik met een jouef lokje en een bouwpakketje van Hardy's hobbies aan de slag gegaan. Het is een Brits industrieel lokje, maar qua afmetingen doet ie het wel goed op de Europese baan. Destijds wilde ik het op 't Is niets gaan laten rijden, maar ik moet nog zien of dat gaat gebeuren.
Het houdt de vingers tenminste bezig.



Wel zitten er typisch Britse buffers op. Die moesten eraf en ik moet zeggen dat ik er wel wat van geleerd heb. Deze 3D print is breekbaar.


Nou ja, het staat allemaal iets uitgebreider op mijn blog. Dit is een verslag van vorig jaar ter inleiding. Volgend jaar deel twee :)

Prettige jaarwisseling!

Groet,
michel

Tothebeach

Het was een aardig geprut en het resultaat is redelijk. Laat ik het zo stellen, ik heb er van geleerd.



De handgrepen zijn er aangezet, het model heeft andere buffers gekregen en nadat het voorste deel nogmaals twee keer was losgegaan heb ik het vastgelijmd met secondelijm. Het model is in de grondverf gespoten om daarna met matzwart de eerste verflaag te krijgen.


De tweede laag is een mengsel van zwart en wit van Vallejo. Dit is niet zo maar grijs, ik meng het op de lok zelf. Zo wordt het wat onregelmatig.

Wat details worden toegevoegd, al ontbreken de luchtslangen nog en de nummerplaten. die laatste wilde ik nog wel opplakken, maar er schoot er 1 weg en is niet meer teruggevonden. Dus die moet ik opnieuw bestellen.

Toen het eenmaal af was zag ik dat de achterzijde nog de strepen van het printen had, dat was jammer. Ook is het model licht gebogen. Een topstuk van de collectie gaat dit niet worden, maar het is al met al wel een leuk modelletje. Wel vind ik het erg licht, er moet dus nog lood (o.i.d.) bij.

Maar goed, een volgend project ligt ook al klaar, dat en meer is te lezen op mijn blog.

Groet,
michel